• svessan

Göteborg (med omnejd) 2006 #3

Hej. Här är en till göteborgstjej som behöver prata av sig bröllopstankar om det finns plats för en till??

• svessan

Vi ska gifta oss den 11:e augusti. Det blev en fredag pga av att lokalen vi ville ha var bokad så långt fram. Vi ska ha festen på villa odinslund, är jättenöjd med det beslutet. Vi ska ha en borglig vigsel och har tänkt köra hela "paket"(mer eller mindre i alla fall). Vart vi ska ha själva cermonin är inte helt klart men utomhus om vädret tillåter.

Har mycket tankar och idéer men inte så många av dem har blivit satta i reliserade ännu. Just nu kollar jag endel klänningar. Budgeten tillåter inte något allt för dyrt tyvärr. Har därför börjat fundera på att sy upp en klänning då det är en mycket enkel variant (tror jag) som jag vill ha. Pratade med en sömmerska idag och hon skulle ta nästan 7000:-. Det var mer än jag hade tänkt. Då kostade själva arbetet 4500:-, är inte det lite mycket?? Ingen brodyr eller liknande.

Har ni några tips vart man kan sy upp billigt??

Förstår att ni har följts åt här ett tag men det hade ändå varit kul om ni kunde uppdatera mig lite om era planer

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3