• maritim

Göteborg (med omnejd) 2006 #3

Hallå allihopa, God Fortsättning på det nya året!!!! Nu är man tillbaks efter jul och nyårsfirande uppe i norrland. Dax att ta tag i bröllopsplanerandet igen. Vi har ju en liten sida är på bröllopstorget och djungeltelegrafen hade gått varm däruppe, kul med alla "för" lyckönskningar och att alla vi "för" bjudit tackat ja. Det behövs eftersom man måste boka flygbiljetter väldigt tidigt för att undvika att SAS ruinerar en.

Jag hänger med och fikar den första. Jag kopierar listan och lägger till mig själv, ska bara leta fram det inlägget först. Har ni bestämt plats?

Lycka till Trollvinter, idag är ju den stora dagen :)

MiNik; har skickat ett mail till dig, hur går det med planerandet? Jag har MSN men har inte din adress.

• maritim

Helt ok Vårbrud :) Jag gör en större namnskylt till nästa träff :)

Har ni diskuterat plats och tid för nästa fika?

Idag fyller min äldsta son två år, hipp hipp hurra!!! På lördag blir det släktkalas. Har varit på Kvantum i Landvetter och handlat mat och på vägen dit släppte nån dumjä... en snöboll på vårt biltak från bron vi körde under.

Andra har vinprovarkvällar, men vi har haft såsprovarkväll istället. Lät min m2b testa olika såser som vi ska servera till köttet på lördag. Det bidde egengjord grönpepparsås med rödvin och cognac

• maritim

Godkväll, vi har putsat och fejat och lagat mat hela kvällen eftersom stora tjocka släkten kommer imorgon och firar vår yngste son som fyllde två år den tolfte. Nu ska jag ta ett glas rött och slappa framför dumburken resten av kvällen :)

Vårbrud; det där med såser är inte så knepigt. Dessa små flaskor från Bong med fonder i är helt suveräna som smaksättning.

Yrvädret, vilka snygga dojjor. Klacken såg precis rätt ut, den är hög men ändå inte för hög. Kan ju vara kul om man fixar att ha på sig dem under hela kvällen :)

MiNik; Tack för trevlig msn konversation. Jag hann just få klart det sista meddelandet innnan stora djungelvrålet bröt ut i spjälsängen. Appropå förfikan så kan jag inte hänga med, det är ju då jag ska ha min date med kirurgen på carlanderska

• maritim

Menar ju såklart vår äldste son. Lilleman är ju bara ett halvår :)

• maritim

Vårbrud; hur gick det med lokalen i Ale?

• maritim

Hej på er allihop; Jag kan inte bidra med många tips på bra "fikaställen" men tycker det låter bra med ett ställe som är lättåtkomligt med bil.

Yrvädret; hoppas du mår bättre, hittade ett gammalt inlägg från dig angående det här med viktminskning. Jag kan tipsa dig om Cambridgekuren. Jag har gått ned 16kg på 3.5mån. Kört "ren" kur på veckorna och ätit gott på helgerna.

MiNik; Hur är det med dig? Kommit längre med inbjudningskorten? Vi har enats om tre modeller, nu återstår bara att slåss om vilken, starkast vinner :)

• maritim

Princessdiamond; Jo, du börjar med att ta kontakt med en konsulent och ni lägger upp den metod som passar dig bäst. Vill du gå ned fort så ska du äta ren kur vilken innebär att du enbart äter tre påsar från C och inget annat. Det finns olika smaker både varma och kalla drycker. Dryckerna är faktiskt riktigt goda och jag har ingen hungerkänsla eller sug efter något annat.
    Jag har i snitt gått ned 1-1,5kg i veckan. Helt klart en metod som passar mig bäst.

• maritim

Jo, det är väldigt dyrt. Ska du gå på enbart ren kur så kostar det 450 kr per vecka. Men jag och min sambo upptäckte att matkontot ändå bivit mindre för oss eftersom man inte gärna lagar roligare och oftast dyrare rätter när man äter ensam. Jag har kört enbart påsar på veckorna och "vanlig" mat på helgerna. Det är ju så att det sociala umgänget med släkt och vänner oftast innebär mat och jag var inte beredd att avstå från det.

Var ska vi fika?

• maritim

Hej svejs, hoppas att någon ur fika gänget hinner läsa detta innan ni ska ses. Jag kan tyvärr inte hänga med imorgon, min sambo måste jobba över i morgon kväll med eftersom deras arbete inte hann bli klart. Nattning av två små tre kvällar i rad själv.....pust!!!

Hoppas ni får en trevlig kväll!!

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3