• Ehliana

inget pirr

jag och min pojvän satt och diskuterade igår om hur vi såg på varandra och det slutade med att han erkände att han inte tyckte att de tär lika upphetdsande att se mig naken längre (det har BARA gått 3 år) och att han lixom inte är lika "tänd längre"

vad ska jag göra för att få honom på andra tankar , ja känner mig verkligen jättedeppig, för att jag har varit överviktig med ca 15 kg och nu har jag gått ner 10 av dem men det känns som om han och jga glider ifrån varandra , han säger att han älskar mig men jag ve tinte när han inte är lika attraherad som innan ..

jag å andra sindan känner mig inte lika atthraherad som första gångne men han är inte oattraktiv för mig , han är den rätte för mig coh förlovning har varit på tal .

hjälp mig , jga orkar inte med fler sömnlösa nätter

• Svar på tråden inget pirr
  • Diddisen

Jag hade blivit helt vansinnig om min Sambo hade sagt nåt sånt..
    Hade ställt honom mot väggen tvingat honom att berätta varför han kände så..
    Du ska inte behöva få honom på andra tankar för han ska helt enkelt inte ha dessa tankar alls..
    Hoppas att allt löser sej

Kram Diddisen

• Swing

Ehliana: vad duktig du är som gått ner i vikt! Lycka till med resterande kilon! Har inga bra råd att ge ang honom.

Men om du går ner resten, blir mer nöjd med din kropp och visar upp ett gott självförtroende kanske det kan påverka er relation positivt!
    Så var det för en vän som gick ner med ViktVäktarna för några år sen. Ändrade frisyr, stylade om sig lite, köpte tajtare, ungdomligare kläder osv. Hennes man har i och för sig alltid avgudat henne men tyckte att hon blev ÄNNU sexigare, läckrare och finare efteråt. Han är stolt som en tupp över sin snygga fru och hon har liksom blivit en roligare, piggare vän.

• abnocto

Att känslorna går upp och ned tror jag är väldigt normalt. Men jag tror inte man varje gång ska tala om för sin partner att "denna vecka är jag osäker på dig och funderar på andra". Men om man nu sitter ned och diskuterar och detta kommer fram så förstår jag att det känns hemskt. Fast jag tror inte man ska ta åt sig utan bara ta det som en tankeställare. Ett förhållande måste ju hela tiden bearbetas ohc vårdas, man kan inte bara ta varandra för givna jämt.
    Varför inte överraska partnern med något annorlunda, vad som faller en in bäst. Vissa kanske fixar snygga underkläder, andra hittar på fler saker att göra eller är bara på bättre humör och ger fler komplimanger. Många överraskningar tror jag är räddningen för många förhållanden.
    Så ta det inte som en nedergång utan som en tankeväckare att lite mer romantik behövs. Var extra älskvärd och uppmärksam ett tag. Vad du än gör, älta inte detta med honom, då tror jag bara allt förvärras.
    Återigen, tror det är helt naturliga tankar hos ALLA (visst undantag finns alltid)

• Ehliana

tack för allt stöd.
    jag ska prata lite med honom ikväll när han kommer hem .
    kna dessa känslor komma upp för att han är deprimerad , han har en "höstdeprission" och jobbar varje helg och oftast 12-14 timmars pass. kan det vara en faktor för att han känner sig "off"?

• Diddisen

Ja skulle absolut tro att deppigheten kan ha med det hela att göra.. Är själv lite höstdeppig varje år å då är jag inte alls mej själv.
    Men samtidigt måste man ju försöka tänka vad man säger och hur man uppför sej mot sin partner, det är ju liksom inte ditt fel att han är deppig.

Kram
    Diddisen

• Janka

Hej Ehliana!

Jag tänker att han faktiskt inte sagt att han inte är attraherad eller tänd, bara att det inte är riktigt lika som förut. Det tycker jag är normalt efter några års förhållande, klart att det är som hetast i början. Men det är kanske onödigt att säga det till sin flickvän/pojkvän för jag förstår att det är lätt att bli osäker av att höra det.

Det är bara vad jag tänker när jag läser ditt inlägg, du vet ju bäst hur han sa det och vad det betydde.

• Ehliana

nä det är klart.
    det är bara så jobbigt att han just nu inte är lika attraherad av mig som jag är av honom . visst så blir väl glöden inte som första gången när vi träffades men man är ju fortfarande attraherade av varandra eller hur?
    allt känns å lustigt, vill verkligen inte att det ska ta slut pga detta.
    jag älskar ju honom av hela mitt hjärta och gör allt för att han ska må bättre från sin depprision,

kram alla^^

• Texas

Jag håller också med Janka. Själv känner jag inget direkt pirr för min man längre efter 6 år. Han är definitivt inte oatraktiv för mig. Jag är attraherad till honom men blir inte till mig av att se honom naken längre. Det kan ju hända att din pojkvän bara menar att han inte längre känner den där heta känslan man hade i början då man knappt kunde hålla händerna från varandra. Han tycker säkert du är snygg och attraktiv.

• Ehliana

det är ju inte bara vad han tycker , det är vad han gör.
    förut så "höll" vi på mer.
    nu är det lixom; ne jag är trött ikväll.
    eller "jag spelar ju dator "
    som om intresset försvann med lusten=(

• Janka

En depression kan absolut ha effekten att man tappar lusten. För mig räcker det att det är mycket annat på gång (på jobbet etc) så är jag ganska svårflörtad.

Förstår att det känns tungt för dig att vara peppande när din pojkvän är deppig men, men, det är väl så livet är. Upp och ner.

• Freddans fröken

Ehliana

Jag tror det är helt normalt att man är mindre tänd efter tre år än vad man va i början... Men om du vill 'hotta' upp det lite, så håller jag med Swing. Se till att satsa på dig själv, gå ner de sista kilona, och satsa lite på frisyren och kläderna, så blir han nog lite mer 'vaken' sen, när du blir alltmer stolt över dig själv...

• Sashimi

Det var ju inte smidigt av honom att säga så även om han kanske hade en god tanke bakom, att han ärligt ville berätta hur han kände. Men har du frågor kring det han sa, grubbla inte själv utan ta upp det igen, säg precis det som du skriver här på BT, alla dina funderingar, utan att för den skull anklaga honom.

Sen gör som många skriver här, satsa på dig själv så du mår bra och känner dig snyggare. Låt den här svackan ta sin tid, så kommer den vända. :)

• Texas

Tycker inte att du ska ta det hela så allvarligt. När man levt ihop så tror jag inte att man kan förvänta sig att sexet blir som det var under första året man träffades. När man levt ihop ett tag får man helt enkelt jobba mer på de romantiska stunderna. Sedan kan det självklart finnas perioder av svackor. Ni får väl prata igenom det hela. Kanske kan du överraska honom och åka iväg på någon romatisk weekend för att mer komma in i den stäming som ni hade tidigare.

• Ehliana

han sa att han har funderat på de tlite själv ohc kom fram till att han inte gjorde så mycket själv för att det skulle vara så spännande, så vad ska man säga han ändrade sig, sitt beteende till den romantiska pojkvän jag haft innan!
    och försöker verkligen hotta upp vårt förhållande.
    jag kämpar för att gå ner i vikt och jag ska lyckas, innan sommaren ska jag nått min idealvikt.
    det börjar kännar bättre nu och jag lägger mer tid åt de där smågrejerna som gör vardagen romantiskare.

Ehliana

• creative

Jag tycker att din kille verkar totalt okänslig som kan säga något så sårande till dig.
    Självklart är det ett annat pirr när man är nykär och träffas i början av en relation. Sånt går ju inte att jämföra.

När man har lever tillsammans har man till uppgift att "lyfta" varandra. Att säga något så plumt är ju inget som direkt höjjer sin partners självkänsla.

En relation är som en resa man gör, den har många faser och man ska ha roligt och må bra tillsammans. Det går inte att få tillbaks känslan som fanns i början- men man kan få något annat- som är mycket starkare.

Svar på tråden inget pirr