• chiqitita

Underklädsreklam på TVn och din mans reaktion

Skulle du ta det som en komplimang om det var en underklädsreklam på tvn och din man sa att "du skulle visa underkläder sådär". Menat att du har lika snygg kropp och skulle kunna göra vad hon gör. Men om han hela tiden har gett skenet av att han är väldigt konservativ och inte vill att du visar dig halvnaken inför andra och speciellt inte hela världen! Men om det görs med klass och pengarna är bra, helt plötsligt är det OK?!! Hur skulle du reagera på det??

• Svar på tråden Underklädsreklam på TVn och din mans reaktion
  • MrsLindgren

Jag skulle säga åt honom att göra det själv....

• Nett@n

Jag skulle frågat vad han menat istället för att gå och undra ;)

• AlmostMrs

Hmmm, Tycker som din man gör.
    Skulle tagit det som en komplimang, det är ju dessutom en viss skillnad på att göra "modell" bilder åt tex, Victoria Secret än att visa hela härligheten på krogen.... Eller?

Tror din man ville visa lite uppskattning när han menade att du skulle kunna göra sådana jobb även fast han i praktiken inte skulle tycka det var så roligt...

• Min-Ah

chiqitita!

OM det nu hade inträffat att min make skulle sagt att jag hade platsat i underklädersreklam hade jag blivit oerhört smickrad!

Men det skulle han nog inte föreslå, för jag tycker inte ens själv att jag skulle platsa, hi, hi!!
    Är alldeles för mullig för det!!

Men det är ju lite märkligt dock med denna något "dubbla attityd" till vad som är OK att visa eller inte och HUR det görs...
    Ena stunden inte visa någonting alls för omvärlden och nästa att det skulle kunna göras "sådär som de på TV" (!??!)

Jag hade blivit fundersam och ifrågasatt det hela något!!

Fråga honom vad han menar! han har kanske någon väldans klok förklaring...

• insideharmony

Ta det som en stor komplimang d hade jag gjort. Det är ju skillnad på stämpeln man får om man viker ut sig i playboy el gör reklam för underkläder för HM. Å modeller tjärnar ju pengar när de kommit upp till den nivån. Han hade ju inte sagt det om han ej tyckt att du har kropp för det. För du går väl knappast med hökle på stranden el. Där visar man ju upp sig oxå i underkläder fast det då heter "bekini" så jag förstår inte skillnaden. Själv är jag i en mansdominerad branch (byggbranchen) oftast får ja ducha å byta om med mina kollegor. Å ja ser ingen skillnad på att ha bekini på stranden el ha troser å bh i ett omklädningsrum. Folk är det ju runt på båda ställerna. Men ska ja ta av mig helt finns d oftast drapperi till duchen å man kan ta av resten bakom d. El turas om d gånger om omklädningsrummet när drapperi el dörr till duch ek finns. På stranden tar man en handuk runt sig om man måste byta. Ja hade lätt kunnat göra reklam om ja fått bra bet för det.
    Nej, se d som en fin komplimang han tycker att du har en läcker kropp. Män utrycker sig oftast inte som vi kvinnor.

• chiqitita

Tack för era svar! Ja, man borde väl ta det som en komplimang. Jag blev mer irriterad över hans dubbelstandard. Men han brukar ständigt säga hur han ofta tänker på mig när han är i andra kvinnors sällskap, typ på jobbet, och hur stolt han är över mig. Hur han jämför dom med mig och jag alltid vinner....Men då ser jag det negativa i det med och undrar vad om händer den dagen nån riktig snygging kommer. Då lär jag väl inte vinna....

• Moulin

Jag tror absolut inte att han menade något annat med det än att du skulle ta det som en komplimang. Jag skulle gjort det!

• Emmis 05

Du ska nog inte tänka så mycket.
    Bli glad och stolt över att han känner och säger så istället!
    Ett litet tips om ni (som man får anta) planerar bröllop är att ge en s.k. "Secret Box" till honom.
    Urfina bilder av dig i dina brudunderkläder!
    Lycka till!

Svar på tråden Underklädsreklam på TVn och din mans reaktion