• Chilianna

Fastnade i filtret- hjälp!

Jag skulle rekommendera en tjej en hemsida, som jag verkligen inte trodde var en konkurrent till bröllopstorget och som jag absolut inte har någon anknytning till eller försökte göra reklam för. Det var inget konstigt alls- sådana tips står i nästan varenda tråd, ändå fastnade jag i filtret. Kan absolut inte betala 600 kr i böter för detta! Har inte alls råd med det!!! Hur ska jag göra? Varför hände detta?

• Svar på tråden Fastnade i filtret- hjälp!
  • isk

va?! måste du betala böter? de är ju inte direkt konsekventa här, det står ju som du säger hur ofta som helst i trådarna här adresser, ibland har jag till och med tyckt att det varit konstigt att det har gått igenom filtret ibland.

hårt med böter direkt, borde man inte börja med en varning...

• Chilianna

Nej alltså jag vet inte säkert om böterna, men inlägget är inte insatt igen- som det borde vara om det passerade... Men det kanske beror på att det är efter kontorstid? Men jag menar man måste ju kunna rekommendera en annan bröllopssite utan att det är fel- precis som man får rekommendera guldsmeder, florister, bagerier och så vidare... Känner mig jätteorolig!

• isk

fast jag såg för någon dag sedan någon som hade listat typ 100 hemsidor som rörde bröllop, och gick det bra så borde det nog gå bra för dig också

ibland kan det bli lite knas här, en gång startade jag en tråd om blommor som inte kom med, skrev om den tre ggr, fick aldrig något meddelande eller så men blev ändå orolig, men på fjärde försöket kom den med, det var bara lite datastrul.

• Chilianna

Okej får vänta tills imorgon och se vad de säger...

• Tomtemor

Du har inget som helst att oroa dej för! BT är ingen domstol som kan döma ut böter eller andra straff som dom behagar. Tänk hur vårt samnälle skulle se ut om det var på det viset. Skulle kunna tänka mej några JAG skulle bötfälla Skämt åsido, först måste de göra en polisanmälan sen dra dej inför domstol och du har faktiskt inte gjort ngt olagligt.

• Cerda

Nä, vad trist! Förstår att de är hårda när det gäller reklam, men tipsa varandra måste vi väl få göra?! Hoppas verkligen att det löser, att det bara var ett missförstånd!

• Chilianna

Tack tjejer! Känner mig lite lugnare nu! Lovar att berätta hur det går!!

• Fiafria?

I punkt 7 i reglerna står att om man gör reklam debiteras man 590 kr för administration. Det är alltså inte böter eller straff det handlar om, utan BT ser det nog som betalning för reklamen. Sen tror jag iofs inte att BT lägger ner allt för mycket möda på att få in pengarna, för det är ju lite krångligt att gå till kronofogden.

• blivande fru J

Men inlägg som fastnar i filtret betyder inte att man måste betala 590 kr. Jag har fått tiotals inlägg fastnade i filtret (ofta spärrade ord, typ synonymer för sex och könsorgan) och aldrig fått någon varning eller betalningskrav.

Pejstar du en hemsida (oavsett om det är en BT-konkurrent eller ej) med http för i adressen kommer den att fastna i filtret.

• Chilianna

Nej det är sant Fiafria att det inte är böter, men vad jag bara inte förstår är varför det fastnade- det gör ju inte andra likadana inlägg! Känns väldigt frustrerande! Har ju liksom inte några mer pengar för att det är en administrationsavgift liksom. Och en betalningsanmärkning är ju ändå en plump att dras med. Eller är det inte det- har jag missuppfattat det?

• Chilianna

Och jag menar inte alls att i föregående inlägg låta som att jag fräste åt någon eller var ironisk, lät kanske lite brysk, förlåt i så fall!!

• Chilianna

Åh blivande fru J då fattar jag bättre! Då borde det ju ordna sig!

• Fiafria?

Chilianna

Det är ok, du lät inte brysk! :)

Jag fattade det som om du fått en räkning och att det var det som var problemet. Att inlägg fastnar i filtret får man räkna med ibland...

Och ja, en anteckning i kronofogdens register gör ofta att det blir svårare att få lån m.m.

• Ellte

Lugn och fin! Jag har fastnat i filtret här en miljard gånger tror jag... Det kan vara ett ord som filtret inte godkänner, det kan vara en hemsida som postats många gånger förut eller som har nåt speciellt i adressen...och ibland är jag säker på att filtret bara j-vlas ;)

Hursomhelst...det är ett automatiskt spärrfilter och det kan inte avgöra om du gjort reklam eller ej, det följer bara de uppsatta reglerna. För att BT ska ge dig "böter" ska de personligen gå igenom de stoppade inläggen och sedan ta ställning till om ditt inlägg är reklam eller ej...och SEN kanske...men eftersom det inte VAR reklam så har du inget att oroa dig för. Däremot tror jag aldrig någonsin att ditt inlägg kommer att komma tillbaka igen... BTadministratörerna verkar ha väldigt mycket annat för sig och inlägg som blivit stoppade kommer nästan aldrig tillbaka inom en överskådlig tid. Posta det igen men ta bort http:// ur adressen så ska du se att det löser sig :)

Svar på tråden Fastnade i filtret- hjälp!