• KCsMama

Det här med syskon till barnen

Vi har två barn som är 3 resp 1½ år gamla. Funderar lite över det här med syskon. Jag läser nu på universitet och kommer vara färdig (förhoppningsvis!) om 3½ år om allt går bra. Vill gärna ha ett barn till, inte nu men inte heller om 4år, då känns det för sent (trots att jag bara kommer vara 24 ) Att börja med verkstaden om ca 1-1½ år känns ganska lagomt.
    Å andra sidan hade jag sett framemot att ha pluggat färdigt strax innan vår äldsta ska börja skolan så jag kanske hinner få jobb och slå oss lite till ro och hon slipper byta klass det första hon gör.

Vad tycker ni?

Om jag är borta en termin, säg höstterminen på ett program som bara har stört på HT. Kan jag då fortsätta redan till våren elelr måste jag vänta ett helt år och börja med klassen under?

• Svar på tråden Det här med syskon till barnen
  • KCsMama

Hmm har insett nu att hon ju kommer hinan börja i "skolan" innan. För nu har de väl en förskoleklass innan skolan också??

Ingen som har några råd?

• KCsMama

Har kollat lite och det verkar som att jag då måste vara hemma ett helt år. Nä, det blir nog inga fler barn, men vi har ju redan två så

• KCsMama

Nej absolut inte för gammalt för andra men jag har redan två barn. Känner inget sug efter att ha två barnkullar och vara hemma med småbarn i massa år Inte för att jag vill bli av med dem men jag ser framemot att våra barn är vuxna innan jag fyllt 40 Vill ju vara mer än bara mamma.

• KCsMama

Hehe, ja satsandet på mig själv känns ju inte som några problem då jag studerat genom hela föräldraledigheten med båda barnen men det som känns jobbigt är ju om vår dotter ska måsta byta klass

• KCsMama

Tack allihopa för era svar Man fick ju en hel del att tänka på nu

Kramar

• KCsMama

Hehe, ja som sagt. Jag kan ju vänta tills jag har pluggat färdigt och börjat jobba. jag kan, men vill inte

Mina föräldrar brukar säga att jag ska vänta 10år med nästa så de har ett barnbarn att umgås med , de har nämligen skaffat småbarn samtidigt som jag och har inte riktigt tid med sina barnbarn iom att vi bor en bit ifrån varandra också Men nä, om 10år är det verkligen NEJ.

Svar på tråden Det här med syskon till barnen