• emm_smile

    Vill jätte gärna ha barn nu..men..

    Jag är 24 år är färdigutbildad förskolelärare är dock arbetslös men har fått ett tillfälligt år på en förskola där jag bor. Min sambo har fast jobb. Nu är det så att jag är så himla sugen på att skaffa familj. Jag och min sambo har varit ett par i över 8 år och det är honom jag vill vara med och skaffa barn med. Men problemet är att jag och min sambo är såna planeringsmänniskor så allt måste vara perfekt för att vi ska skaffa barn. Jag vill ju gärna ha ett fast jobb innan. Men nu har jag börjat inse lite smått att allt inte behöver vara så perfekt innan man skaffar barn. Man kanske får vara lite spontan ibland åxå. Både jag och min sambo vill verkligen ha barn, så vad väntar vi på.. Vem vet jag kankse inte kan bli gravid. Snälla kan någon ge mig ett råd om hur vi ska göra. Någon som kanske har barn och pluggar eller någon som skaffade barn innan fast jobb. Jag är så sugen på en liten familj...

  • Svar på tråden Vill jätte gärna ha barn nu..men..
  • Juni-flickan

    En extra fördel med att skaffa barn nu är ju att du kan "dölja" din arbetslöshet med mammaledighet.

    Om du väntar med barn tills du fått jobb så kanske du känner att du vill jobba ett tag och komma in i jobbet ordentligt innan du blir mammaledig. Då drar det ju liksom ut på tiden ännu mer.

    Men om det funkar ekonomiskt har jag ingen aning om. Kanske någon annan som vet mer om den biten.

  • emm_smile

    Ja, precis så har jag tänkt. När jag väl får fast tjänst då vill jag ju inte börja med att vara mammaledig och då kanske tiden går. Det här är ett så stort steg och jag tror nog aldrig att man känner sig riktigt mogen för det innan man blir gravid men att denna mognad växer till sig under tiden. Allt löser sig ju. Det viktiga är väl ändå vem man skaffar barn med så att barnet får trygghet och kärlek. Sen måste väl ändå pengar komma i andra hand..eller har jag fel?

  • Frances