Dallandra
Vi hade en stor ryggsäck och en liten när vi åkte ner.
Här kommer mina tips...
Vad gäller kläder så går det inte åt några mängder direkt vi gjorde som så att vi hade bara med oss några enstaka plagg och var det något vi behövde så köpte vi det på plats. Jag köpte mig två par sarongbyxor, wow vilket plagg... kan vara skönt att ha något som täcker benen om kvällarna för det finns gott om mygg.
Vi lämnade in våra kläder och handdukar för tvättning, ett hett tips! Till och med underkläderna var strykta när vi fick tillbaka dem (lämna inte in tvätten på hotellen för det är mycket dyrare, det finns andra ställen där de tvättar för typ ett par kronor)
Vad gäller skor: Sandaler/flipflop och ev ett par gympadojor om ni ska ut och "luffa"
MYGGA, om ni glömmer ta med myggmedel så gå in i nån affär och fråga efter myggmedel, det behövs...
Jag hade med mig massor av våtservetter + intimvåtservetter, toaletterna på vissa av tex barerna var inte mer än en en toastol, inget papper och vatten i en hink brevid... men man lär sig ganska snabbt var de har "riktiga" toaletter.
Vanliga näsdukar eller servetter är också bra att ha med.
Från apoteket: sårtvätt, plåster, värktabletter, resorb (vätskeersättning), kanske några piller ifall man åker på diarré. Ev. nån salva om ni får myggbett som jag fick som började vara.
Detta är vad jag kan komma på just nu.