• Magga

Magga och Mr M2B har gift sig! I bilder, förstås.

Världens skönaste dag inträffade den 3/9-2005!

Den var värd allt slit, alla besparingar, all nervositet.

Vi länkar här till vår hemsida. Lite privat info har vi tagit bort, men det mesta finns där, inklusive länkar till våra trycksaker. Fråga gärna om ni undrar nåt!

På hemsidan finns också två korta berättelser om hur vi upplevde dagen, och mängder av bilder.

Om det verkar lite konstigt så har hemsidan utvecklats över tid - viss info fanns när gästerna fick tillgång till den, annan info lades till efter hand. Men ni fattar nog!

Vi hoppas på det här sättet få bjuda igen lite på alla bra tips vi har fått här på BT under planeringen, så var så goda och stjäl vad helst ni önskar! Vi har lagat all mat själva, och de recept vi använde oss av finns på hemsidan. De är snodda från alla möjliga håll, främst Ica, Allt om Mat, Arla och några har vi fått härifrån.

Tack, alla som har tipsat, hjälpt till och stöttat, och då främst Tant Pernilla! Du är en gudinna. Svart brud, Johanna - en lat kock och Peppar ska också ha särskilda tack.

Kram,
    Anna & Stefan

web.comhem.se/~u31142755/brollop/

• Svar på tråden Magga och Mr M2B har gift sig! I bilder, förstås.
  • Magga

Se där, där svarade min älskade make! Det är han som har pillat ihop alla trycksaker och hemsidan, även om vi har hjälpts åt med utformningen. Ett gott samarbete, tycker jag!

Peppar: Det kan ju ta tid sånt där, men det är ju ett trevligt arbete.

• Peppar

Ja, man kan inte klaga, Magga

• MinPrins

Hej igen Magga och Mr M2B:

tänkte höra HUR ni gjorde tackkortet, fotocollaget alltså? Är det fotopapper? Scannade ni själva och monterade ihop kollaget i något program...? Själv är jag usel med datorer, men kanske min älskling skulle kunna knåpa ihop något?!

Tack på förhand!!!!

PS: i mitt tidigare inlägg då jag skrev vilket datum vi gifte oss så blev det en gubbe med solbrillor vilket inte riktigt var meningen... Vi gifte oss 6:e augusti för er som undrade

• Tant Pernilla

Gudinna?!

Nöjet var helt på min sida, kära brudpar!

Och att ni var supersnygga på er bröllopsdag - det var ju ingen överraskning. Det visste jag hela tiden att ni skulle vara.

Kramar från tanten.

• Min-Ah

Magga!

Grattis till er!
    Vad fina ni var! Och jättefina bilder på hemsidan!
    Fin klänning!
    "Gött" att se att inta alla väljer att ha "traditionell" vit klänning!! Uppfriskande, tycker jag!

Och "Gladsången" gillade jag ju starkt!
    HAHAHA vad kul! (*asgarvar*!!) Helt underbara bilder! Ni måste haft himla kul!
    Är ju ett bra tips till folk!!

Nu är jag ju också redan gift, men man har ju kompisar som skall till så småningom!
    Och då kan man ju ha nytta av sådant, hi, hi!!!!

• Min-Ah

Magga!

Angående just "Gladsången"...
    Var det era gäster som fixade detta? Hur gjorde de och hur gjorde de förberedelserna till det?
    Hade de då skrivit egen text/melodi eller så?

Blev så nyfiken och inspirerad!

Har ju som sagt väninnor, som så småningom kommer att gifta sig och jag "samlar" ju redan på förslag/tips på "upptåg" att ta till...!!

Varma hälsningar!

• Mr m2b

MinPrins: Vi fick digitala originalbilder av fotografen som vi sedan pusslade ihop till en bild i CorelDraw. Det borde gå att fixa i vilket bildprogram som helst - bara man kan ändra måtten på småbilderna.

Har man en bra skrivare kan man skriva ut dem själv på fotopapper. Vi använde ett digitalt fotolabb, Crimson, på nätet. Supersmidigt! Bara att ladda upp bilderna på deras hemsida så får man dem hemskickade. Och det blev verkligen bra kvalitet på papperskopiorna.

Ett tips om man gör på vårt sätt: Det är bra om man har ett hyfsat bildbehandlingsprogram för att göra kollaget så att man kan skala om pixelupplösningen. Annars kan bildfilerna bli VÄLDIGT många megabyte stora och det blir jobbigt att ladda upp dem till fotolabbet. Crimson printar bilderna med 300 punkter per tum, och högre upplösning än så behövs knappast. (Nu gjorde ju vi ungefär 40 st olika kollage med olika bilder till olika gäster så det kändes nödvändigt att försöka hålla nere storleken på filerna).

Lycka till!

• eja

Å, jag bara älskar den klänningen! Hur vacker som helst!

• Magga

Tanten: Du får nog finna dig i ett visst mått av idoldyrkan. Kramar tillbaka.

Min-Ah: Det var tjejerna som höll i möhippan som fixade gladsången. De hade texten (som är samma hela tiden: "Jag är så glad" till olika melodier) uppkopierad, och små påsar till varje gäst, med servetter som mössa (det är nog vanligare att man använder tossor) , snapsglas i plast, sockerbitar till tänder och små papperstallrikar med ett snittat kryss i mitten, till öron. Sen ledde de oss i sång! Väldigt kul, var det.

Jag vet inte om jag har pappret med text och melodier kvar, men jag kan kanske få tag på det om du vill?

eja: Vad kul! *rodnar glatt* Jag har sytt den själv, ett projekt som allt som oftast kändes tveksamt om jag skulle ro i land... Tack för komplimangen, den gör mig extra glad!

• Min-Ah

Magga!

Låter bra!
    Verkar inte så svårt att "få till", men kan du få tag i detta text/melodipapper så är det ju trevligt!

Du kan maila mig på:
    sofia.jonsson@goinge.net
    om du vill!

Hoppas det är OK att jag kanske använder mig av detta någon gång längre fram!
    Tyckte detta verkade så kul!

Svar på tråden Magga och Mr M2B har gift sig! I bilder, förstås.