Nja förberett var väl inte ordet när han var iväg så skulle vi flytta så det enda var att jag hade packat upp det mesta i vår nya lägenhet köpt en flaska vin typ. Visst rann tårarna när han steg innanför dörren och mycket mys vart det de första dagarna många frågor också men det är väl självklart. Vår relation var ju så ny när han åkte men man hade ju förväntningar på det som komma skulle det var ett misstag från min sida. Han hade ju varit med om så mycket saker, saker som jag aldrig kan sätta mig in i. Han var och är fortfarande efter tre år reserverad vill inte prata om det han varit med om men det är ju inte så lustigt han var ju inte på semester utan han var ju iväg som fn soldat. Det är först nu som vårt förhållande är på väg åt rätt håll men det är ju inte samma sak som ni kommer att uppleva. Förhållandet vi hade innan är ju som bortblåst man får helt enkelt lära känna varandra på nytt vi har ju båda mognat och förändrats på dessa år. Nu är jag rätt nöjd som det är visst önskar man att man kunde fått vara med varandra under de 9 måndader som man egentligen förlorat men mina och hans känslor för varandra har utvecklats till det positiva. En sak som vi tagit fasta på är egen tid man måste få vara ifred då. I början när han kom hem passade jag upp på honom och trippade på tå för att han skulle få vänja sig men glömde helt av mig själv jag behövde ju också vänja mig. Gör inte det misstaget prata med varandra. Och gör det ofta. Samla inte på er saker som ni sedan slänger ur er när ni blir förbannade. Första året efter att han kom hem var värst. Han behövde ju komma in i rutinerna igen medans jag redan hade dem. Småsaker kunde få mig att bara blossa upp ex. han frågade säkert hundra gånger varför man inte kunde gå ut på stan och shoppa en söndag trots återupprepningar att det var stängt stack han ändå till stan och kom hem arg som ett bi för de var ju inget öppet. Men så är det ju i mindre städer man har stängt på söndagar. Det jag vill få fram är visa varandra mycket hänsyn utan att för den skull glömma er själva.. Fler frågor jag svarar gärna!!!