• Valli

    så var det de där med porrsurfning igen...

    Vissa tycker porr är bra för båda, även tjejer kan ju gillar porr.

    Dock inte jag, Visst, jag har själv kollat på porr vid enstaka tillfällen och jag blir upphetsad av att se sex på film eller på bild men jag är emot hela industrin och dessutom tycker jag det är ett slags otrohet.

    Jag skulle aldrig acceptera att killen tittade på livestrippor eller att en kompis klädde av sig och onanerade inför honom - varför ska jag då acceptera att han tittar på bilder där andra kvinnor bjuder ut sig??

    Man har verkligen ingen skyldighet som partner att acceptera porr. Lägg fram det som att du tycker han är otrogen och fråga vart gränsen går för att titta på andra kvinnors underliv. Många tänker väl att det bara är bilder men det är ju faktiskt riktiga kvinnor på bilderna.

    Ta nakenbilder på er själva i stället som han kan "tömma" sig till.

  • Valli

    Visst ska man få ha sin egen sexualitet men om denna sexualitet inkluderar andra människor så kan jag inte acceptera den. Då får han leta efter en kvinna som tycker det är okej.

    Vad är skillnaden mellan att r***a till bilder på en främmande kvinna och att r***a till en bild på grannfrun? Eller kanske din bästa kompis?

  • Valli

    Vissa tycker porr är okej, andra inte. Ni som tycker det är okej måste faktiskt acceptera att andra kan tycka det är kränkande. Jag frågar igen: Vart går gränsen? Skulle det va okej om era män satt med kikare och kollade på grannfrun när hon pillade på sig själv?

    Är det okej att en människa kollar på andra kvinnors nakna kroppar bara för att det är främmande person? Skulle det va okej om han ville kolla på nakenbilder på er bästa polare?

    Bara för att vissa tycker det är okej så måste inte alla tycka det. Vissa tillåter sin partner att gå på stripklubb eller att ha sex med andra (öppna förhållanden). Det är okej för dem men inte för mig. Alla har olika sexualitet, olika sätt att leva sina liv, olika sätt att skapa en relation med nån.

    Om en kvinna känner sig kränkt av att mannen kollar på andra kvinnor och dessutom r*nkar av till det, så måste den personen ha rätt till de känslorna. Det som är naturligt för en person, behöver inte va det för en annan.

  • Valli

    Jag tycker det är elakt att säga åt kvinnor som tar illa upp att söka hjälp!! Jag tycker Chokladtårtan borde be om ursäkt. Skulden ska väl inte ligga hos den som är kränkt, utan hos den som kränker.

    Om man lever ett liv tillsammans måste man ju göra upp ramar för hur detta liv ska se ut. Om den ena inte accepterar porr måste den andra acceptera den inställningen eller bryta upp. Detsamma om en person vill nyttja porr och den andra inte vill det, så är det bara att lämna. Kan man inte skapa de där ramarna kanske man inte kan leva tillsammans.

  • Valli

    Jo, jag menar att man sätter upp ramarna tillsammans. Precis som jag skrev. Kan man inte hitta gemensamma ramar kanske man inte ska bara tillsammans. Vill man inte leva med en man som vägrar sluta kolla på andra kvinnors underliv så kan man välja att inte leva med den mannen längre.

    Det handlar inte om att jag vill slippa se porr. Det handlar om att jag inte vill att min kille ska tillfredställa sig med bilder på andra kvinnor.

  • Valli

    Jag funderar förresten på att knäppa några bilder på min killes brorsa som jag skulle kunna tänka mig att onanera till. Hm...intressant tanke. Jag menar, det är ju bara bilder liksom. Han måste ju respektera det. Annars kan han söka hjälp.

  • Valli

    Du ska ju inte behöva tvinga dig att titta. Är du emot porr så är du.

    Låter som en undanflykt att han inte kan ona*era utan att se på porr.

    Klart alla har olika sexdrift men är det därför befogat att vara med andra? Ja, för det är faktiskt så det kan kännas, när ens älskade väljer att titta på nakna bilder på andra kvinnor.

  • Valli

    För mig är det människor bakom bilderna. Personer som får betalt för att ha sex (i porrfilm har man ju sex) och det är prostitution, enligt mig.

    En person som köper eller hyr porrfilm eller betalar för surfning, köper alltså en sexuell tjänst - i förlängningen.

    Jag tycker det är förnedrande mot de personer som säljer sig (väldigt ofta för att finansiera drogberoende) att kalla dem för redskap. Det är så objektifierande.

    Självklart kan tjejer också kolla på porr. Jag har sett porr och jag har onanerat till porr - rent fysiskt tänder det mig att se andra ha sex. Men det känns inte bra och jag är inte bekväm med mig själv över detta.

    Men det tänder mig även att se verkliga människor har sex eller låta grannen komma in i mitt sovrum och r*nka av inför mig men det betyder inte att jag känner mig bekväm med handlingen. Det känns inte rätt mot min partner att o*nanera till åsynen av andra personer - på bild eller i verkligheten. Det känns heller inte rätt att han skulle göra det.

    Det är ju riktiga människor på bilderna. Andra kvinnor. Andra män. Med namn. De finns.

  • Valli

    Det är väl inget fel att o*nanera utan sin partner - är det nån som påstått det?

  • Valli

    Tack för att du delgav oss din historia!

Svar på tråden så var det de där med porrsurfning igen...