Sex & The City, Charlottes dog
Det ska jag göra! Ha så kul i snön! :D
Det ska jag göra! Ha så kul i snön! :D
Delicatoboll, det är säkert olika hur hundar reagerar med mycket folk. Det beror nog på vad hunden är van vid, och så...
Mitt yrvädet är i början alltid ganska ettrig, men lite reserverad om det är folk han inte är riktigt van vid. Men med familj och släktingar och så brukar han va jätteglad först, vilket får honom att framstå som en aning vild. Men efter ett tag lugnar han ner sej.
Min cavalier är också större än vad som är "önskvärt" för rasen. Han väger 10,3 kg. Men han har inget extra fläsk nånstans, antagligen kraftig benstomme eller nåt. Tovor i pälsen har jag faktiskt inte märkt av, och då borstar jag honom inte särskilt ofta. Öronen kräver dock mer borstning, för där kan man faktiskt hitta en tova annars.
Delicatoboll, du kan ju börja med att läsa lite hundböcker. Det finns en bok som heter bonniers stora hundbok, eller nåt liknande. Det är en bok som beskriver de flesta raser. På det sättet kan man läsa sej till vilken ras som passar en bäst. Och att läsa böcker om rasen man sen väljer är också bra innan man köper hund, så man e lite förberedd.
ja, tikar är oftast lugnare. De är inte fullt så lekfulla som en hanhund. Men med en tik måste man va beredd på löpning två gånger i året. Då är det blöja i en vecka (tror det är 1) :D
vad är det för namn du har kommit på?
Om jag skaffar en tik nångång skulle jag döpa henne till Donna. Fast det är svårt att veta, som med bebisar..man funderar ut ett namn och när man väl ser barnet så passar inte namnet.. Tänkte först döpa min hund till Elvis. Men när vi fick honom var han helt klart en Zorro!
Du menar bild på egen hund då eller? Har tyvärr inte möjlighet till det, men skulle jättegärna vilja visa upp mitt lilla gull!
images.google.fi/images&hl=sv&btnG=S%C3%B6k+bilder
images.google.fi/images&hl=sv&btnG=S%C3%B6k+bilder
han e lite lik min hund!