Inlägg från: Delicatoboll |Visa alla inlägg
  • Delicatoboll

Sex & The City, Charlottes dog

Har hört att tikar är lugnare än hanar, stämmer det??

Jag vill ha en tik tror jag, har redan kommit på bra tjejnamn och så.

• Delicatoboll

Även om det varierar...från hund till hund

• Delicatoboll

Kan inte ni som har en Cavalier hund visa nån bild?? Jag kan inte sluta titta på bilder på internet på dem, så söta.

• Delicatoboll

Ja absolut är det ju bättre att de är friska än perfekta i en domares ögon. Jag har inga tankar på att ställa ut framtida hund då jag tycker att det är löjligt.

• Delicatoboll

Ta inte illa upp om nån här inne ställer ut sin hund ibland.

• Delicatoboll

Men är generallt en tik mindre än en hane???

• Delicatoboll

Vill bara säga/skriva att det kanske verkar som att jag bara bryr mig om hundens utseende och att den ska vara så och så i storlek blabala. Men jag frågar detta för att det är det som jag inte riktigt har fått eller hittat någon bra info om. Självklart har jag tänkt igenom detta med att skaffa hund och hunden kommer inte alls bli ensam mkt på dagarna. Och eftersom jag reser mkt och då vill kunna ta med hunden är det viktigt för mig att det är en hyfsat liten hund som helst kan vara inne ikabinen, jag skulle vara så rädd annars. Men frågan är ju om inte den här rasen är lite för stor, men jag har verkligen fastnat för den.

• Delicatoboll

Nja har tittat på dem men jag tycker att de ser väldigt elaka ut med sin platta nos.

• Delicatoboll

Men har du tips på nån annan liten hund med mkt päls???

Jag kanske förhastade mig lite när jag såg en bild på en Cavalier...har så svårt att bestämma mig.

Hur långa är de normalt???

• Delicatoboll

Tack så jättemycket för att du hjälper mig!!

• Delicatoboll

R&F åå jättefina hundar. Hur stor är Oliver, såg mindre ut än de andra???

• Delicatoboll

Coton de tulear - de är ju också väldigt söta. Någon som vet hur de är till sätttet???

Gillar Cavalier King Charles Spaniel sättet men vill alltså kanske ha en ngt mindre hund.

• Delicatoboll

Så svårt det är. Borde finns en junior storlek av Cavalier....

• Delicatoboll

Bichon Frisé, den va ju söt!!

• Delicatoboll

och den fäller inte...jippi!!!!! Men hur mkt väger den, hittar bara att mankhöjden är normalt lite under 30 cm

• Delicatoboll

Har nu tittat på massa bilder på dem och en del ser väldigt konstiga ut, men det kanske är hur folk har klippt dem??

Ser inte ut som en del har några öron..skumt

• Delicatoboll

Kan ju kanske köpa en Cavalier när jag inte reser så mkt, mitt liv kommer väl ändras nån gång.

• Delicatoboll

Bichon Frisé ingen som har en sån hund??

Svar på tråden Sex & The City, Charlottes dog