Inlägg från: Cattis28 |Visa alla inlägg
  • Cattis28

MAJ 2006 tråd 4...

Varit o beställt ringen till mig idag. Det blir en specialbeställning då den ska vara likadan som min förlovningsring (dubbla kryssmärken runt om) fast med tre st diamanter 0,3 i kryssen.
    Köpt likadant papper oxå som till våra inbjudningar som vi ska göra placeringskort utav.
    Och så hittade jag en fin bröllopsbok som gästerna kan skriva i. Fanns på Akademibokhandeln.

• Cattis28

Idag har jag varit på herrgården med mina två toastmadammer och planerat med ägarna. Känns som om vi knytit ihop hela konceptet ganska bra nu, så att vi har ganska klart vem som gör vad osv.
    Fick prisuppgift på det som vi tar ifrån herrgården oxå. Ca 9000:- för hyra, städning, mat bestående av kallskuret kött, potatissallad, grönsallad med en massa gott i som oliver, fetaost mm, nybakat grovt bröd, tsasiki och en sås till, exotiska frukter mm. Linneservetter, dukarna, porslinshyra, våra 2 nätter som vi sover över där, och egen meny till barnen med typ pasta o köttbullar.
    Det är ett riktigt bra pris för att få allt detta på en herrgård tycker jag.
    Vi är ca 35 vuxna gäster och 7 barn så det är ju hyran per st och maten som kostar.

Vet oxå att dom har lite hyss för sig mina toastmadammer och ägarna så det är ju så spännande....
    LÄNGTAR!!!!!

• Cattis28

Var iväg och skulle hämta ringen idag. För det första så hade dom graverat fel datum. Dom hade skrivit den 27/2-2006 istället för 27/5-2006. Hmmmm, lite irriterande att man får vänta ytterligare och åka extra en gång till. Dom får ju givetvis korrigera felet...

MEN.... en glad nyhet med ringen var att guldsmeden tagit fel storlek på själva ringen för att få plats med mina tre st diamant 0,3:or. Det krävdes alltså en tjockare ring för att få plats med dom diamanterna. Och den känns mkt mer exklusiv än vår förlovningsring som är av samma märke. Det är en guldring med dubbla x-märken runt om. Så har vi satt i diamanterna i kryssen så att säga. Vi fick alltså en ring som var 1000:- mer värd än vad jag behövde betala för. Så det gör inte sååå mkt att vi får vänta lite till på den.

• Cattis28

Oj vad många det är som gifter sig den 27 Maj. Nu håller vi alla tummarna för strålande fint väder bara.

• Cattis28

kattkatt: Beklagar verkligen. Har oxå varit där... Det är jättejobbigt men man tar sig igenom det. Många kramar!!!!!

• Cattis28

Nu sitter vi fast i dryckesfrågan... Vad ska ni ha för vin och övriga drycker??

Vi funderar på:
    *Rött vin: La Chasse (dricker det just nu... riktigt gott)
    *Vitt vin: Chapel Hill (vet dock inte om det finns i Tyskland att köpa)
    *2 olika sorters öl.
    *Mousserande vin till brudskålen: ???? Kan nån tipsa? Inte för dyrt bara...
    *Cointrau som avec till kaffet.

Och köper ni här i sverige eller Tyskland??

• Cattis28

Nån som börjar bli nervös över att det kanske inte är så grönt och frodande som man hade önskat i Maj när man gifter sig. Med tanke på den sena våren menar jag... Vi ska vara ute på en Herrgård även under vigseln så vi har liksom en föreställning om hur det skulle se ut.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...