Inlägg från: Chessie |Visa alla inlägg
  • Chessie

MAJ 2006 tråd 4...

Hej! Nu har jag hittat hit. 13 maj verkar inte vara så populärt, vad jag kan förstå, kan det bero på vidskepelse?

Jag har inte läst hela tråden, men jag har en fundering: hur gör man med IDkort, pass, medlemskort mm. Jag kommer att gifta mig den 13 maj, åker på bröllopsresa den 21 maj. Ska/kan jag förbereda ändringarna innan - eller kan/ska jag vänta till efter resan?

• Chessie

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig hört talas om detta förut. Varför gör man det? Mannen har vär sett en naken innan?
    Är jag pryd som inte skulle vilja detta?

• Chessie

Jag tror att detta är den senaste listan. Kopiera och skriv in er!

6 S&F, Skåne
    6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    12?? Miemie, Peking
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    13 Tusensköna, Stockholm
    13 Chessie, Stockholm
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 cajsan, Roslagen
    20 grahn06, Göteborg
    20 Maja-bruden, Falun
    20 snaeckan, Mölle
    24 kattkatt, Grand Val, frankrike
    26 majbröllop06, Dalarna
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund
    27 Lugnet, Dalarna
    27 Fröken Linda, Lysekil
    27 JeckaH, Göteborg
    27 palcam_Girl81, Veberöd
    27 Baileys, Västerås
    27 storstrumpa Rättvik

• Chessie

mia_maj2006: berätta hur det gick hos envyme. Ska dit den 10 april för konsultation. Vad borde jag tänka på? Jag har ingen aning om hur jag vill ha håret, har de bra idéer?

Kommer du att låta dem sminka dig? Jag tror jag ska det, men har även en MUS-sminkning att se framemot den 10 april. Fick presentkort i julklapp, tänkte utnyttja den nu, om inte annat
    för "vardagstips".

Annars är mina bekymmer just nu dukar. Vi ska ha festtält på tomten (om bara snön kunde försvinna och värmen komma - annars lär det bli skidoverall istället för brudklänning - PANIK!!!)Men tillbaka till dukarna - har någon erfarenhet av pappersdukar? Enligt en kompis finns det pappersdukar som känns och ser ut som tyg. (Duni) Vilken affär har stort utbud av detta? Deras hemsida gav inga tips.

BRÖLLOPSNATTEN är också en öppen fråga. Tips på inte alltför dyra, men trevliga hotell norr om Slussen? Helst förorter åt väst och/eller norr.

• Chessie

Kan man ha den blomstertid nu kommer? Man kan ju tänka sig blomstertiden som äktenskapet... Eller blir det fel.
    Vilka psalmer ska ni andra ha?

• Chessie

mia_maj2006: tack för bilden, väldigt snyggt. Något sånt är min dröm, men jag är tveksam till att min hårlängd räcker. Jag har låtit det växa sedan september, så nu når det åtminstone till axlarna. Delvis i alla fall.

I mitt fall har folk till till 10 april på sig, och vi har väl fått in ungefär 75%.

• Chessie

Någon här som använder primer? Tips på bra märken till bra priser. Har aldrig använt det, och vet inte hur ofta jag kommer att använda det i framtiden, så en förmögenheten tänkte jag inte lägga på det, men det ska ju ändå vara bra...

• Chessie

Jag avskyr snön! Paniken stiger för varje snöflinga och minusgrad. Vi skall nämligen ha festen i festtält på tomten!!! Det känns som det aldrig kommer att bli vår. Trots att man vet att det är sällan det ligger snö i maj, så känns det som att vi kommer att få skotta för att plats med ett tält. Klänningen får vi byta ut mot skidaverall. Undrar om det finns i ivory...;)

• Chessie

Har ni börjat fundera på vigselprogrammet? Hur många av er har träffat era präster? Jag har ännu inte träffat prästen, men med hjälp av vigselordningen på svenska kyrkans hemsida, har jag nog de flesta punkter klar att presentera för prästen, så får vi se vad hon säger.
    Hur utformar ni vigselprogrammet? Kommer ni att ha med alla texter prästen läser? Är det fler än jag som vill ha "den blomstertid nu kommer"? Bäst gillar jag egentligen "en vänlig grönskas rika dräkt", men den känns lite för "sommar" för ett majbröllop. Eller?

• Chessie

Cattis28. Skojar du? Vi har festen utomhus i festtält. Vi snackar inte längre nervositet - snarare PANIK!!!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...