Inlägg från: Maja-bruden |Visa alla inlägg
  • Maja-bruden

MAJ 2006 tråd 4...

6 S&F, Skåne
    6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    12?? Miemie, Peking
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 cajsan, Roslagen
    20 grahn06, Göteborg
    20 Maja-bruden, Falun
    20 snaeckan, Mölle
    24 kattkatt, Grand Val, frankrike
    26 majbröllop06, Dalarna
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund
    27 Lugnet, Dalarna
    27 Fröken Linda, Lysekil
    27 JeckaH, Göteborg
    27 palcam_Girl81, Veberöd
    27 Baileys, Västerås
    27 storstrumpa Rättvik

• Maja-bruden

Hej! Nu hoppar jag in här bland er andra maj-brudar! Idag är det två månader kvar! Underbart...

Chessie: jag ska tala om hur jag har gjort med namnbytet...mitt pass har gått ut, och jag tyckte det var löjligt att skaffa ett nytt i mitt nuvarande namn som jag ska använda först när jag har gift mig och egentligen inte heter det längre! Jag ringde till polisen och frågade innan, sedan tog jag med mig hindersprövningen och pappar om namnbyte och så gjorde de ett pass åt mig i mitt blivande namn. Nu är det bara att gifta sig och sedan ta med sig vigselbeviset och hämta ut passet. För säkerhets skull ska jag gå med vigselbeviset till skattemyndigheten och få det registrerat istället för att skicka in det. Men huvudsaken är att du har bokat biljetten i samma namn som står på passet, du kan altså använda ditt gamla pass när du är nygift om du bara har bokat biljetten i ditt gamla namn. Jag tycker iallafall att det ska bli så häftigt att resa som herr och fru med samma efternamn!

Maja-bruden

• Maja-bruden

Hej cajsan!

Jag gifter mig också 20 maj! Det kommer att bli en heeelt underbar dag! Jag och en av mina bästa vänner insåg den 20 maj 1992 att vi var mer än vänner, och efter 7 år tillsammans förlovade vi oss just den 20 maj 1999. Då bestämde vi att om 7 år till skulle vi gifta oss, och tur nog så är 20 maj 2006 på en lördag! Så det blir bröllop på vår 14-årsdag, och det ska bli så häftigt!

Maja-bruden

• Maja-bruden

mia_maj: vilka fina frisyrer! Du kommer att känna dig så vacker! Jag ska ha något liknande, men med några små flätor som slingrar sig i frisyren, det är så fint! Jag gjorde min första provuppsättning i februari, men ska göra någon mer gång innan det är dags på riktigt! Det är min bästa kompis som gör iordning mitt hår, och det kommer att bli så himla bra! jag kände mig så vacker när hon gjort den första gången, det var på hennes sons 5-årskalas och jag dansade vilt på discot och lekte med ballonger och bar barn hela dagen lång, och frisyren var lika fin hela tiden! Och det viktigaste av allt: den kändes inte! Fast det var så många nålar och den höll så bra så märkte jag knappt att jag hade en håruppsättning!

• Maja-bruden

Chessie! Vi ska ha "den blomstertid nu kommer" Vår dotter ska spela den på cello först och sedan ska alla sjunga då den spelas på orgel. Det kommer att bli så vackert! Vi är inte klara med all annan musik, men antagligen kommer dottern att spela en låt till och så kommer vi att ha en till psalm som inte är helt bestämd ännu. Som antingen in-eller ut-gångsmusik ska vi ha Birkalåten, jag ville ha elvis "I cant help falling in love with you" som utgångsmusik men den passade inte så bra att gå ut till trodde min systers man, och det är antingen han eller min bror som ska spela kyrkorgel. Och han har spelat på massor av bröllop, så han borde väl veta, men jag ska nog ändå fråga varför och be att vi försöker med den iallafall, för jag tycker så mycket om den!

Vi har inte träffat prästen ännu, bara pratat lite med honom i telefon. men det börjar väl bli dags för det snart, men jag känner att vi borde få klart det här med musiken först så man har något färdigt förslag att utgå ifrån.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...