Inlägg från: mia_maj2006 |Visa alla inlägg
  • mia_maj2006

MAJ 2006 tråd 4...

Jag måste säga att det låter jättebra. Smart sätt att spara in pengar.

Ny tårta finns att titta på:

www.kassling.se/brollop/photo.htm

Tårtan längst ner. Denna gång var jag riktigt nöjd. Det var bara hallonmoussen som inte blev 100.

• mia_maj2006

Sitter och funderar på placeringslistan utgående från gästlistan och vad vi tror oss veta om vilka som kommer och inte kommer. Det är verkligen jätteklurigt, tur att jag har flera månader på mig att få det rätt.

• mia_maj2006

Telan: Ja det lutar åt den sista tårtan men inte i den färgen för det ser ut som något man ger till nyfödda bebisar rosa och ljusblått...
    Antingen så blir marsipanen i en annan färg eller också lägger jag ett chokladlock över hela tårtan eller också gör jag bägge delarna, men jag var mycket nöjd med smaken och konsistensen på tårtan denna gång.

• mia_maj2006

Just nu är jag ganska cool. Det känns inte som det är något som jag MÅSTE göra just nu. Pular lite med smågrejer. Det jag borde göra är att se till att m2b bestämmer lite saker som vilka han ska bjuda, vilka sånger han vill ha till ceremonin osv men han blir galen om jag tjatar så jag försöker låta bli.

• mia_maj2006

Transport från Skansen till festlokalen är m2bs jobb men jag hjälper honom så gott jag kan med länkar. Gav honom ett jättebra förslag i helgen hoppas bara att han också tycker det

• mia_maj2006

lillabunny: Tack så hemskt mycket. Det är roligt att få beröm Men jag är absolut inte så bra att jag skulle sälja mina tårttjänster till andra. Jag är ju inte ens helt nöjd själv med mina tårtor.

• mia_maj2006

Lapinette: Franska myndigheter = krångligt. Det verkar som man blir identifierad utifrån sina föräldrar på något sätt, så kände jag i alla fall när jag skulle ha uppehållstillstånd. Tur att du kan glömma bort krångligheterna med lite skoköp...
    Själv laddade jag ner hindersprövningen igår från nätet. Man kan visst gifta sig med sina halvsyskon efter godkännande av länsstyrelsen. Det enda som verkar helt omöjligt är att gifta sig med sina syskon, sina barn och sina föräldrar... För mig känns det tryggt att gifta mig med någon jag inte är släkt med. Kommer ihåg ett gammalt Arkiv X avsnitt om inavel där de hande fått barn med sina syskon och sina barn i generationer. Det var jätteäckligt (fast bara fiction förstås). "This child has every birth defect known to man".

• mia_maj2006

msbine: Vad jag förstår så fyller man i det och skickar in det till skatteverket. Sedan gäller beviset du får tillbaka i 4 månader så du får vänta lite med att skicka in det. Beviset ger du sedan till prästen eller vigselförrättaren i mitt fall.

• mia_maj2006

7680 Ansökan om prövning om hinder mot äktenskap/registrering av partnerskap (hindersprövning)

Finns under Blanketter/Folkbokföringsblanketter

• mia_maj2006

Vi ska ha presentöppningen dagen efter med fika hemma hos mina föräldrar. Jag har ingen aning om hur många som kan tänkas komma men kanske 35-40 av 70 gäster på bröllopet kanske. Det beror på om det är många som är nyfikna. Men alla ska svara även på om de vill komma på detta samtidigt som de svarar på bröllopsinbjudan så det blir nog bra. Mer än 4 veckor behöver vi inte på oss för att baka kakor.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...