Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Min lista är inte så lång men däremot en hel del som jag inte kan göra förrän i slutet på april då vi träffat prästen. Känns lite frustrerande då jag vill ha saker gjort NU! Men det är nog bra att man har lite saker att pula med hela tiden fram till bröllopet.

Så det blir bara fler och fler karlar som bär frockcoat i maj!

• Lapinette

Frill - prova på någon utav ställena på Hornsgtan. Det finns ju tre bröllopsaffärer där inom några meters avstånd.

• Lapinette

Alla utländska inbjudningar har gått och nu på lunchen ska jag lägga på de inom Sverige. Så spännande! Vi går in varje dag och tittar på hemsidan (hur många som har besökt den) och min blivande är som ett litet barn på julafton!

Vi har en jättetråkig önskelista. Då vi inte vet vart vi ska bo och idag har vi två hem med prylar i så önskar vi oss främst upplevelser och då bidrag till en långväga resa i höst. Restaurangbesök, presentkort till Yasuragin - Hasseludden (SPA) och sen kommer vi att lägga in en elektronisk lista där folk som vill köpa delar i en servis på Villeroy & Boch kan betala på nätet och så hämtar vi upp delarna vart vi vill i Frankrike. Denna lista går att innefatt även resor och allt möjligt annat men vi väljer att kunna boka vår höst-resa på egen hand och inte genom en fransk resebyrå så vi har lagt in mitt konto där istället. Kanske trist men behändigt istället för att få en massa tallrikar som jag sedan måste flyga ned till Cannes etc.

• Lapinette

msbine - gud så skönt att det löste sig så smidigt! Gratulerar!

Idag borde våra gäster få inbjudningarna. Spännande! Och jag har fått en bukett från min blivande som står här på kontoret och lyser upp tillvaron. Han är faktiskt väldigt duktig på att skicka blommor.... är bortskämd. Och vad mer! jo igår fick jag hindersprövningen. Trodde det skulle bli trubbel då vi (enligt mig) inte hade fått det rätta pappret från Frankrike samt en överfaxad kopia på min fästmans pass...MEN det gick vägen!

Det enda trista som hände igår var att jag fick en felaktig bekräftelse samt inbetalning på huset vi har bokat till franska släkten (11 st ska sova där). Det var bara för 2 nätter och vi har bokat för 3. Ska ringa dem idag men är jättenervös att de har tappat bort fredagen och givit den kvällen till någon annan. Fransmännen anländer fredag eftermiddag....vart ska då de bo??!!! Men som sagt, ska ringa och kolla...förhoppningsvis så är det bara ett misstag och inga problem. Men man blir ju nervös!

• Lapinette

msbine - förstår känslan...vill att folk ska slänga sig på telefonen och tala om att de kommer. Till saken hör ju att för dem är ju inte våra bröllop prio ett (så som det är för oss).

Har ringt om vår bokning och han skulle hem och kolla och hoppades det inte är dubbelbokat...det gör jag med! Vi bokade i november och jag har ringt 2 ggr (dec och jan) och bett om en bekräftelse/inbetalning.

Har ytterligare ett problem som jag grubblat på hela morgonen. Har skickat ut en förfrågan på busnet om buss på natten till Sthlm för de gäster som behöver åka tillbaka...hittills är det ingen som verkar vilja ta det jobbet. Panik! Tänk om vi inte får en buss...vad gör vi av gästerna? Har kollat vad det kostar att hyra en minibuss men den tar ju bara 9 personer och vi räknar med ca 25-30 som behöver åka hem på natten.

• Lapinette

msbine - I know the feeling ! Försöker så gott jag kan att inte låta mitt liv enbart kretsa kring bröllopet...men det är svårt!

• Lapinette

ÅÅååhhh, jag borde låta mina närmaste läsa den här tråden så skulle de förstå att jag är inte är den enda som varit totalt insnöad det senaste 9 månaderna!!! Vad jag menar är att jag har fått höra lite gliringar om att jag bara tänker/pratar bröllop. Har faktiskt lugnat ned mig nu när de flesta besluten är tagna och igår frågade en väninna mig självmant om hur det gick med bröllopsplanerna....det har nog inte hänt tidigare!

• Lapinette

FiaMia - jättefina inbjudningar! Jag är lite besviken. La mina inbjudningar på lådan i måndags för att de skulle få dem på alla hjärtans. Ingen (vad jag vet) fick dem igår! Jag hoppas de hittar fram idag men vi har inte någon som har tacka ja än (har visserligen inte kollat vår hemsida).

msbine - vi firade genom att jag var i Stockholm och han i Barcelona (konferens). Han kommer till Stockholm över helgen så jag har bokat en restaurang som jag har hört ska ha toppenmat och vara romantisk.

Telan - beklagar sorgen! Självfallet så ska vi kunna skriva om andra saker här inne på tråden än bara bröllop!

• Lapinette

Fick sms från en väninna - tack för jättefina inbjudningar. Hon hade även varit inne på hemsidan (4 stycken idag hittills). Ringde även mamma som alltid ska vara lite sarkastisk så där blev det inga superlativ utan mer att vad trevligt att vi är bjudna, varför skickade du inbjudan (jag bor ju hos dem just nu). Ha, ha...köpte ju lika många frimärken som kuvert.

• Lapinette

Och jag har printat bilder på näbbklänningarna...något nytt att fundera på när min klänning äntligen är bestämd och tyget klippt...iiii så spännande!

Vi har ett STORT problem. Det verkar inte vara något bussbolag som vill köra våra gäster hem på natten (till Sthlm). Har ni några idéer/förslag?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...