MAJ 2006 tråd 4...
Likadant hemma hos oss... Är inte heller så intresserad av teknikprylar medan han inte är så intresserad av planering... Tur man kan kompromissa! :)
Likadant hemma hos oss... Är inte heller så intresserad av teknikprylar medan han inte är så intresserad av planering... Tur man kan kompromissa! :)
Min blivande har också ofta kostym på jobbet, men ahn tyckte att det var roligare att ha en sprillans ny kostym i lite finare variant tillsammans med väst och plastrong (det har han ju inte på jobbet!:)) Vi ska ha festen för vänner o släkt senare, så då vill vi kunna ha våra bröllopskläder på igen! Blir dyrt om man ska hyra allt två gånger... Det viktigaste är att hán känner att det känns rätt och att han känner sig fin. Oavsett vad valet faller på.
Jag ska varken ha tiara eller slöja... Men det är så fint!
Har inte sett ut några smycken ännu, men jag tänker mig ett längre pärlhalsband som jag knyter runt halsen... Får se när klänningen är klar så man har den och prova med...
Vad kul Lapinette att din blivande verkade känna sig så fin på provningen! Det blir nog kanon!
Nu har jag varit och beställt brudbukett och corsageblomma. Var och förhörde mig hos floristen och tyckte det var lika bra att ha det bokat och klart... Det blir en lågbunden rund bukett i vitt och lime, men rosor, hortensia och lite brudslöja. Över buketten kommer det att vara grässtrån. Kanonbra pris på Palettens handelsträdgård på Kulladal; 400:- för buketten och 25:- för corsagen. Supernöjd!
Har beställt min bukett på en handelsträdgård i Malmö, har alltid köpt buketter där. Då de inte tar betalt för det "gröna" blir buketterna alltid bra i pris. De är grymma på att binda buketter, så jag tänkte att jag måste dit och höra vad de tar för en brudbukett. Efter samtalet med floristen där (jag kunde välja precis vad jag ville) så blev det beställning direkt. Priset var bara bonus!
Hade i och för sig inte tänkt mig en superdyr bukett eftersom vi inte tänker ha ett så stort bröllop, men detta var över förväntan!
Ska träffa prästen idag! Spännande!
Nu är vi tillbaka från mötet med prästen. Usch vad vi var nervösa båda två. Men det gick bra... Vi gick igenom hela vigselakten, bestämde psalmer och upplägg. Det blir nog kanon!
Jättefin klänning Lapinette! Den blir du säkert nöjd med! :)
Anledningen till att vi träffade prästen redan nu var att när jag väl fick tag på honom i telefon efter ett antal försök så tyckte han att det var lika bra att vi träffades så snart som möjligt. Både han och vi kunde i eftermiddags, så det passade kanon. Skönt att ha det avklarat dessutom, känns som att en hel del föll på plats. Vi var så nervösa!
Telan: Rekommenderar Trädgårdspaletten på Kulladal, de är väldigt humana i sin prissättning och är väldigt duktiga på att binda buketter. Betalar 400 kr för min bukett och 25 kr för corsagen.
Telan, sorry är förvirrad till tusen... Trodde jag skrev i Malmö/Lund-tråden... Hoppas du hittar en duktig florist där du bor. För du bor väl inte i Malmö??!