Inlägg från: snaeckan |Visa alla inlägg
  • snaeckan

MAJ 2006 tråd 4...

Tack Lapinette, ska titta vidare på dem.

• snaeckan

Lapinette eller andra som kan Italienska; Vi ska troligen ha en som sjunger på Italienska i Kyrkan då vi gillar det och han är suverän på det. Frågan är bara vilken låt vi ska välja. Vi är själv inte så duktiga på Italienska och vill ej riskera att välja någon låt som handlar om helt fel saker.
    Någon som vet någon låt?
    Vi har funderingar men då undrar jag om någon kan översätta, i alla fall titeln på låten.

• snaeckan

Lapinette; vår solist ville först och främst att vi själva skulle se en låt som betydde något för oss.
    Jag har bara Absolut Italian Classics - och undrar över vad sångaren Umberto Tozzi sjunger om i Ti Amo (Tror det står för Jag älskar dig) på samma skiva finns även låten Amore Per Te med Mango och Tozzi & Raf med låten Gente Di Mare och klassiska Bella Note med Umberto Marcato.
    Är det några av dessa du kan rekommendera?
    Vet du om Enrique Inglesias kommer från Italien?

• snaeckan

Lapinette: Vad står de andra jag frågade om för? Amore Per Te (Mango), Cantare É D´Amore (Amedeo Minghi), Gente Di Mare (Tozzi & Raf).

• snaeckan

Lapinette: Tror du att du kan hjälpa mig med dem också? Eller har du något förslag så letar jag upp den låten.

• snaeckan

Vi ska titta på kläder till min blivande man imorgon. Oj, vad konstigt det känns att inte längre bara kalla honom sambo. Hoppas han hittar något för dagarna fram till den 20 maj går fort.
    Skulle beställa min ring i förra veckan men då visade det sig att de hande semester stängt. Hoppas de hinner göra den nu då! den öppnade inte igen förren nästa fredag.

• snaeckan

Stämmer det att de är två nya psalmer? Jag menar så att man inte står där sen och kyrkan inte tillåter dem? Båda var mycket vakrare än de gammla. Vi hade inte valt ut en neda vigsellåt men nu kanske det blir en av dessa två. Tack för tipset!

• snaeckan

Sent ute men det fixar sig TROR VI. Igår beställde jag min ring, 5 000:- billigare än på det andra stället:) och idag ska vi förhoppningsvis få hyrt kläder till min blivande man. Hoppas de har rätt modell och färg inne.
    Köpte igår Doves hudlotion med lätt brun-utan-sol effekt och hoppas på ett bra resultat och att min sambo också vill använda den.

• snaeckan

Låter bra Lapinette. Hoppas du får ut honom på terrasen. Det blir ju både trevligare för er båda och en finare solbränna. På köpet slipper han brun-utan-sol - män brukar inte gilla att smörja in sig "det blir så kletigt"

• snaeckan

Lapinette; ursäkta att jag frågar men jag blir så förvilad. Var är du? I Cannes eller i grå, vita ,trista Stockholm?

• snaeckan

Vi var på Bordershop i helgen och köpte in allt drickbart. Hoppas vi har räknat rätt så att allt räcker! Det är fortfarande el. har blossat upp igen strul från min morbror och han drar in oss igen samt vårt bröllop. Jag blir så trött! Tänk att vissa männniskor bara vill ställa till det för andra. Jag har bestämt mig för att inte lägga mig i och vet att jag o min sambo har gjort rätt. Ändå så påverkar det mig negativt!
    Ja ja.. ska iväg nu och köpa underkläder, hoppas jag, för i kväll ska jag fixa till min klänning.

• snaeckan

Vi skall betala 27 kronor per bit och cateringfirman fixar den precis som vi vill ha den!!!

• snaeckan

Det blir snart vår ska ni se. Med sol och många fina blommor!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...