Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

FiaMia - ring och hör hur det går med ringarna. Vi beställde min i slutet av januari och de sa att det skulle ta 6 veckor. Jag fick den i slutet på februari.

Träffade tjejen som ska göra mitt hår igår och vi pratade hår (vi gjorde ingen provuppsättning). Hon kom med en kasse med spolar till mig och sen diskuterade vi bröllop. Hon ska även köpa en "remsa" löshår för mitt hår är ganska så tunt. Sen ska vi antagligen göra 2 provuppsättningar och kvällen innan bröllopet kommer hon och syr in löshår och lägger upp det på spolar. Allt detta för 600 kronor. Självfallet måste jag ge henne en present!

Var sedan nere hos mamma och provade min klänning. Den är fortfarande vid (jag vill ha den smalare) så det blev lite grrrrr...mellan mig och mamma. Så blir det alltid när hon syr åt mig men i slutänden brukar det bli bra. Sen började vi med spetsen som ska vara i livet. Det kändes jätteläskigt. Mammma nålade på den och så klippte hon bara ... men det kommer att blir fint. Det är ju en spets som jag fått från en svindyr klänning här på BT.

• Lapinette

FiaMia - håller med! Jag har varit redigt arg på vår restaurang vid tillfällen (vilket ni som hängt med i tråden redan vet) och detta för att de sagt att de ska höra av sig och sen inte gjort det. Om man lovar en sak får man hålla det. Det hade varit bättre att de hade talat om att de gör den i april så hade ni förstått det och inte blivit upprörda.

• Lapinette

msbine - allt är klart på restaurangen utom rödvinet. De vinet vi bestämde oss för gick inte att få tag på. Snyft! Men skönt att allt är fixat där. Jag blev så himla upprörd när de inte hörde av sig men så fort min blivande ringde så hörde vår kontaktperson av sig bums! Visst är det konstigt?

• Lapinette

Vi kommer att betalar de som kommer att "arbeta" denna dag så som solist, frisör och filminspelare. De är sådana som jag känner men som inte är nära vänner till mig. Vill betala för ett gott jobb. Vi kommer inte ha bestman och tärna men två små näbbar och där syr min mamma klänningarna så det blir inga presenter mer än att jag ser det som ett ypperligt tillfälle att köpa ett smycke till mitt gudbarn. Har annars svårt att fira henne specifikt då hennes bror fyller dagen efter (firas alltid tillsammans).

• Lapinette

snaeckan - man gör precis som man vill (tycker jag) gällande sitt bröllop. Vi kommer inte ha bestmän och tärna pga att vi inte riktigt kunde komma på vilka vi skulle ha. I Frankrike har man inte bestman och tärna utan vittnen i kyrkan som signerar själva vigselattestet så min man förstod inte riktigt det där. Vi har istället två söta näbbar!

Telan - kul med valsen. Vi hade ju vår privatlektion i november (cha-cha) och har absolut inte varit flitiga med att träna /typ en gång max 10 minuter varannan vecka. Nu kan min blivande stegen men jag försöker piffa till stilen lite. Dock är han bättre än Peppe Eng!

Vi kommer att ha alla viktiga möten i april då min blivande är i Stockholm nästa gång. Det blir att möta prästen på fredagen och sen ha middag med toastmastern (min bror) på lördagen. För oss blir mars-månad lite av en semestermånad med resor och besök av respektive föräldrar ned i Cannes.

• Lapinette

kattkatt - så ledsen för er skull! KRAM

• Lapinette

Vad alla verkar klara med sin tårta?! Vi har inte ens beställt vår då jag blev så sur att det kostade det dubbla när jag sa att det var bröllop. Vi kommer att beställa en vanlig tårta och jag tror inte det blir några speciella utsmyckningar på den. Dock måste jag få tag på en tårtställning.

Annars så ligger jag hemma i maginfluensa. Jättetråkigt då min mamma och hennes sambo är här på besök (Cannes). De är ute med min blivande i det vackra vädret medan jag har legat och sovit på soffan hela dagen.

• Lapinette

msbine - tackar och visst är det typsikt. Men jag hade både mamma och blivande man som servade mig igår när jag sprang från toalett till säng.

• Lapinette

mia_maj2006 - ingen Bouillabaise men dock en kebab i St Raphael igår. Vet inte om det var den eller något annat då alla åt kebab och det var bara jag som blev sjuk.

Härlit med tårtparad. Själv funderar jag att åka till Älvsjö konditori och köpa flera olika sorters tårtbitar och sen får vi se vilken vi väljer. Vi har ju hela tiden sagt att vi ska ha Scwarzwald men när vi var i Österrike åt vi en som inte alls var god. Hmmm... Den får ju inte vara torr och trist.

Är det nu din blivande ska få biljetter till Paris och Tour de France?

• Lapinette

Jag åker på mitt gamla pass. Det viktigaste är att namnet i passet överensstämmer med det namn som man har bokat resan på.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...