Inlägg från: mia_maj2006 |Visa alla inlägg
  • mia_maj2006

MAJ 2006 tråd 4...

Idesprutan: Vilken fin sida! Det enda jag såg var att hela den svenska sidan inte var på svenska ännu, jag vet hur det är hälften av min engelska sida är på svenska för närvarande. Det börjar bli dags att få den i ordning, inbjudningarna går ut om en månad.

• mia_maj2006

Jag önskar att m2b ville ha cremefärgad väst. Men han har bestämt att han ska ha en svart Hugo Boss kostym med väst till i samma färg och då får han det. Visst är jag snäll
    Kanske ska hoppas på att det inte finns någon väst till kostymen han ska ha...så att vi måste köpa en annan.

• mia_maj2006

msbine: Grattis! Kul att ni vann.

Själv har jag delat ut inbjudningar i helgen. Fast bara två stycken
    Det var våra föräldrar som fick sina för att korrekturläsa innan det är dags att börja skicka ut de andra. Fick också ett bidrag till festen i helgen märkte jag i morse, min mamma har satt in lite mer pengar på mitt konto med texten bröllop, hon har gjort det med jämna mellanrum och hon kommer i och med det att stå för större delen av middagen, jag är väldigt tacksam.

• mia_maj2006

Telan: Jättefina inbjudningar, du måste ha jobbat.

Nu har jag skickat iväg en massa frågor till Skansen om hur det kommer att gå till på själva bröllopsdagen. Hoppas att jag får svar snart. Det är så mycket jag vill veta men de tycker säkert att jag är ute i väldigt god tid med mina frågor. Vissa frågor måste jag ha svar på innan jag kan skicka ut inbjudningarna typ hur gästerna kommer in. Jag har fått veta att det är gratis för hur många gäster som helst men de måste väl säga till på något sätt antar jag.

• mia_maj2006

Telan: Japp vi gifter oss vid ett lusthus. Blir det fint väder tror jag att det blir underbart, annars blir det nog bara ett minne för livet

• mia_maj2006

Lapinette: Hemma i Bredäng är det på Vivo... Det brukar vara på samma ställe där man hämtar ut paket man får via posten. Prova där du brukar få dem.

• mia_maj2006

Nu har m2b äntligen bestämt vilka låtar han ska ha till ceremonin eller snarare han godkände de jag valt åt honom
    Vår ceremoni kommer att se ut så här:

- Intåg till "All you need is love" Beatles. Här ska jag försöka få en kompis att spela början till Marseillaisen på saxofon som inledning, låten börjar ju så.
    - Vigselförrättaren hälsar välkommen
    - Sång "Om igen" Lena PH. Solist sjunger.
    - Vigseln
    - M2b till mig. Dikt som är text till en låt av ett av hans favoritband Dropkick Murphys. Hans syster läser.
    - Jag till M2b. Sång "Du är allt" Shirley Clamp. Solist sjunger.
    - Ringbyte
    - Uttåg ( som består i att vi vänder oss om ) Sång "Love and marriage" Frank Sinatra
    - Min pappa utbringar ett fyrfaldigt leve för brudparet och alla blåser såpbubblor på oss.

Jag tror att det blir jättebra, vad tror ni?

• mia_maj2006

Telan: Stackars er! Det måste vara jättejobbigt att försöka hantera detta samtidigt som man planerar den lyckligaste dagen i sitt liv.
    Jag sänder er alla styrkekramar jag kan!!

• mia_maj2006

kattkatt: Vi är utomhus och har inga instrument förutom att min bror nog ska spela gitarr. In- och utgångslåtarna kommer att sjungas av en kör bestående av gäster (de är inte tillfrågade ännu annat än min mamma som kommer att hålla i körsången). Sedan kommer resten av gästerna uppmuntras att sjunga med om de vill. Texterna kommer att finnas i programmet och det är ju välkända låtar så många kan nog sjunga med.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...