Inlägg från: FiaMia |Visa alla inlägg
  • FiaMia

MAJ 2006 tråd 4...

Vi kommer också att ha ett lite tjockare papper som omslag (samma som på inbjudan). Sedan vet jag inte riktigt hur många sidor inuti. Två vikta A4 tror jag räcker, alltså totalt 4 sidor. Vigselprogrammet kommer vi att vika på bredden (Alltså så det blir som ett A5 i formen) sedan så kommer vi att vika festprogrammet på höjden så att det blir lite variation på det hela! Kommer nog att binda ihop dem med ett grått smalt sidenband!

• FiaMia

Telan: Usch vad hemskt med cancer... Styrkekramar till dig!
    Jättefina inbjudningskort du gjort! Har du även ritat bilden på brudparet på infobladet? Den var jättesöt!

Själv har jag inte varit här på ett tag! Har inte mått så bra... Men nu känner jag mig bättre och piggare, så nu blir det nya tag. Ska iväg och köpa frimärken idag!

I fredags var vi iväg till guldsmeden och beställde ringarna... hihi så romantiskt! Hade sån tur att dom hade fått in en exakt likadan ring för putsning, så jag fick se hur min kommer att se ut. Den jag kikat på innan har varit i rött guld, men jag vill ju ha den i vitt guld! Ååhh, jag längtar tills man får hämta hem den!!

• FiaMia

Telan: Jag hade tänkt att ha en bild på ett brudpar i vårt festprogram... Om man flörtar lite så kanske man kan få be dig maila över bilden till mig också?? Det vore jättesnällt!! Men bara om du har lust vill säga!

mail: maria.klasson@boras.se

• FiaMia

Telan: Vad snällt!! Tack!!

• FiaMia

Vi har bestämt efternamn... Men det var inget svårt val. Mitt eget efternamn har jag egentligen ingen direkt koppling till. Min mamma gifte om sig och för enkelhetens skull bytte jag också efternamn då. Därför byter jag gärna en gång till. Kommer att kännas lite konstigt i början kanske, men man vänjer väl sig efter ett tag. Undra hur många gånger man kommer att säga fel...
    Efter 20:e maj kommer jag att heta Fru Sjöstrand

• FiaMia

Telan: Tack för brudparet! Supersöta!

I går var jag och köpte hjärt-frimärken, såg att det hade kommit ut två nya bröllopstidningar också så dom va man ju också tvungen att ha

Kikade lite på papper igen... Det var svårare än vad jag trodde att hitta ett lagom tjockt papper. Som tur är fick jag hjälp av min blivandes syster som bor i GBG. Hon hade köpt några exempel och skickat hem till mig, så jag fick dem igår! Så det blir ett utav dom! Så på torsdag ska min blivande åka till GBG och köpa allt som behövs i pappersväg. Både till inbjudningarna, festprogram och placeringskort! Vigselprogrammen kommer vi att göra i lite billigare och tunnare papper eftersom vi ska göra 100 st, så det papperet kan vi nog få tag i här!
    Sedan blir det väl till att sitta hela helgen för att få klart inbjudningarna i tid! Ska bli jätteroligt! Hoppas bara att det går bra å att ingenting krånglar!

Hur binder ni andra ihop typ vigselprogram och festprogram? Först hade jag tänkt att binda ihop dem med ett grått smalt sidenband, men det kommer i så fall att gå åt en härrans massa meter band... Att häfta dem är kanske inte heller så kul? Eller om man häftar vigselprogrammet och använder sidenband i festprogrammet bara... vad tycker ni?

• FiaMia

Har också det mesta klart för mig hur vi vill ha det, men det är alltid roligt att bläddra i tidningar! Något litet mer kanske man kommer på som man inte tänkt på innan...

• FiaMia

I dag åker min blivande till GBG för att köpa allt papper till inbjudningarna m.m. Jag skulle själv gärna velat följa med, men var tvungen att jobba =(
    Har skrivit ner ett detaljerat info-blad om hur det ska skäras och hur vikningarna ska göras... Hoppas att det blir rätt!! Tycker det är så snyggt när bladen är "förvikta" eller vad man säger... Ser proffsigt ut!
    Skrev ut monogrammet på provexemplet utav papperet vi fått hem. Blev kanonsnyggt! Var rädd att bläcket skulle flyta ut eftersom papperet har ganska mycket struktur, men det blev perfekt! Härligt när saker blir som man vill!

• FiaMia

Lovar att visa hur det blev sedan när dom är färdiga och utskickade!

Har haft funderingar på att göra en hemsida också, men har inte bestämt mig... Det behöver ju inte vara så avancerat... Men tid tar det ju ändå... Får se vad jag hinner med! Måste bestämma mig innan vi gör klart inbjudningarna... Adressen måste ju stå med där om vi nu ska ha en sida!

• FiaMia

Telan: Vad spännande, kul när gästerna svarar så snabbt!

Lapinette: Tur i oturen ändå att ni såg det innan dom gick ut! Kommer nog läsa igenom all text ett antal gånger så att allt verkligen stämmer och är rättstavat!

De flesta utav våra vänner vet redan att vi ska gifta oss. Är inte lika bra på att ha hemlisar. Men det ska ändå bli kul när inbjudningarna går ut. Alla räknar kanske inte med att bli bjudna. Vi har ju inte berättat vilken storlek vi ska ha på bröllopet till någon

Fick samtal innan från min blivande att nu är papperet köpt! hihi, vad spännande. Ska bli roligt att komma hem efter jobbet och få kika på allt! *längtar*

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...