Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Vi har också först ett omslag i samma vinröda papper som övriga trycksaker, med monogrammet embossat på. Innuti blir det ett dubbelvikt A4. På första sidan står "vigselprogram", våra namn, kyrkans namn och datum. Mittuppslaget är själva programmet. Sista sidan blir förmodligen tom, såvida inte programmet behöver tre sidor.

• Telan

FiaMia: Vi ska göra precis så, vika vigselprogrammet på bredden och festprogrammet på höjden!

• Telan

Lapinette: Visst blir man glad när saker och ting blir billigare än man först trott.

• Telan

Jag tror att nervositeten börjar spela små fula spratt med min hjärna så att jag hakar upp mig på små fåniga detaljer.
    Men visst kan man ha ett halsband med hänge i guld (på vanlig guldkedja, inte jättetunn) med en onyxsten? Smycket i sig betyder mycket för mig men blir svart för mörkt?
    Nej, jag vet...jag kan ha precis vad jag vill...men ändå. Kommentar?

• Telan

Igår var vi ute och tittade på kläder åt honom. Det blev tillslut en mörkmörk grå frockcoat med lite smått diskret mönster. Till det en väst i offwhite med guldigt mönster samt vinröd plastrong och näsduk. Jag var från början mest inställd på att även västen skulle vara vinröd, men när väl allt satt på så var det finare med en ljus. Jisses så snygg han var!
    Bestman kommer att ha likadan väst, plastrong och näsduk fast med kostym.
    Ännu en punkt att bocka av från planeringslistan, det känns bra.

• Telan

kattkatt: Min blivande har ofta kostym på jobbet. Till bröllopet ville han ha nånting som känns lite mer speciellt och då föll valet på frockcoat.
    Och det är väldigt sant, vissa passar i frack, andra inte. Personligen har jag lite svårt för frack och tror inte att min blivande hör till dem som passar i det, medan det kan vara väldigt snyggt på andra.

• Telan

kattkatt: Absolut, synd att det är så sällan det blir tillfällen till det bara. Kanske ska införa klädkod hemma?

• Telan

mia_maj2006: Har han ens provat en ljus väst då? Du kanske kan få honom till att iallafall prova på skoj och då ser han va fint Det blev.

• Telan

msbine: Oooh vad det pirrade till i magen när jag läste det du skrivit - 4 månader kvar!!! Jisses!

• Telan

På lunchen var jag och inhandlade frimärken. Hjärtan till de svenska inbjudningarna och Änglar till de utrikiska. I helgen ska jag skriva ut infobladen, sen är det bara att skicka iväg hela bunden.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...