MAJ 2006 tråd 4...
kattkatt: Grattis!! Du blir den första av oss majbrudar som blir gift...redan i mars. Kul att ha två bröllopsdagar att fira. Det blir dyrt för din m2b
kattkatt: Grattis!! Du blir den första av oss majbrudar som blir gift...redan i mars. Kul att ha två bröllopsdagar att fira. Det blir dyrt för din m2b
Jag ska inte heller göra någon secret-box, vi har bestämt att vi inte ska ha några morgongåvor.
Igår var jag och m2b och köpte kostym till honom. Det blev en svart Tiger-kostym (han som snackat om Hugo Boss ända från början) och han är jättesnygg i den. Dessutom övertalade försäljaren honom att man ska ha corsage så nu blir det det också...
lillabunny: Håller helt med dig jag är hela tiden rädd att det är en massa saker som jag borde göra men inte tänker på. I helgen har vi klarat av följande:
Köpt allt vin
Köpt kostym till m2b
Köpt vaser till bordsdekorationerna
Börjat klistra på mina egna vinetiketter
FiaMia: Kostymen är svart och med svart väst. Sedan ska han ha vit skjorta, rosa slips och rosa sidennäsduk samt en corsage gjord av en gerbera. Han kommer att bli dundersnygg
Idag ska jag till salongen för att gå igenom min bröllopsfrisyr. Spenderade halva morgonen med att välja kläder så att hon som ska göra mitt hår får rätt bild av mig. Normalt brukar jag inte bry mig så mycket men idag kändes det nödvändigt att ha "rätt kläder".
Telan: jag har skrivit ut lite bilder på snygga frisyrer som jag ska ta med mig som diskussionsunderlag. Det jag är ute efter är en stram frisyr fram och sedan en stor "bulle" av lockar på bakhuvudet. Jag ska ha tiara.
På Salongens hemsidan finns det många frisyrer som liknar den jag vill ha:
www.envyme.se
Klicka på Bröllop och sedan Brudgalleri. Jag gillar de 5 sista i översta raden och den näst sista i undre raden.
Telan: Skönt att få ha planeringsmöte. Då får man en mer sammanhängande bild av hur det kommer att fungera. Vi hade ett möte i början av mars och det var mycket givande.
Maja-bruden: Kul att ha en kompis som är så duktig. Ja, det är verkligen viktigt att den inte känns, få huvudvärk för att frisyren är för tight är inte kul.
Jag har bestämt vilka sånger vi ska ha som "allsång", för jag tror inte längre att vi får tag i någon solist. Det blir "En vänlig grönskas rika dräkt" och "I folkviseton".
"Du är allt" som jag tänkte ha som sång till solisten kommer vi istället att dansa bröllopsvals (det blir nog mer bröllopstryckare i vårt fall) till.
palcam_Girl81: Gråta lite hör till
Jag är inget vidare på att sjunga men jag tror inte jag skulle klara att sjunga "Du är allt" för min m2b, jag skulle bryta ihop.
Jag skrev en dikt till min kompis när hon fyllde 20 och när jag läste upp den började hon gråta och då började jag också gråta och sedan var det inte helt enkelt att läsa.