MAJ 2006 tråd 4...
Tårtan låter jättegod msbine! Vi ska ha en hallonmoussetårta med chokladbotten och vitt chokladöverdrag. Alldeles underbart god!
Tårtan låter jättegod msbine! Vi ska ha en hallonmoussetårta med chokladbotten och vitt chokladöverdrag. Alldeles underbart god!
kattkatt, vi bestämde oss för följande meny:
Chilitryfflar med mousserande vin (Chapel Hill Sparkling Chardonnay, Ungern) - direkt efter vigseln ute på slottsgården.
Rökt laxrulle med äppelkräm och limesås med vitt vin (Tokay-Pinot Gris, Pinot Gris, Frankrike)
Helstekt kalvrostbiff med rostad nypotatis, grön sparris och portvinssky med rött vin (Castillo de Molina, Cabernet Sauvignon, Chile) - lite kul med vinvalet då vi kommer att heta Molin som gifta! :)
Osttallrik med dessertvin (Ambré de Rivesaltes)
Hallonmoussetårta med chokladbotten och vitt chokladöverdrag med kaffe och avec
Bar med snacks
Vad ska ni andra äta?
Lapinette, ska inte har några traditionella skor. Kör vita skinnskor, hela, spetsiga med liten klack. Enkla skor från Din sko = 200 kr på rea! Rena fyndet! Precis sådana som jag ville ha då jag har en ganska enkel brudklänning! :)
Tycker att det är jättefräckt med färgade skor. Häftigt att matcha till brudbuketten! Go for it tjejer!
Kul med "prästdate" msbine! :) Har ni bestämt er för psalmer och dylikt?
Kul med en präst som ni känner, det blir kanon!
Hej majbrudar... Tillbaka i bröllopsplaneringen igen. Har uppehållt mig på Familjeliv ett tag, har nämligen fått reda på att jag är gravid! Så idag blir det till att ringa slottet och ändra menyn, gravad lax är ingen höjdare för blivande mammor. Har inte fattat det ännu! Känns helt galet! Kommer att vara i v 18 när vi gifter oss, så jag hoppas att klänningen går på mig...
Tack kattkatt och Telan!
kattkatt, vi hann inte försöka. Jag blev gravid direkt! Två veckor efter p-pillerstoppet. Det var inte riktigt meningen att det skulle gå SÅ fort. Men vi är klart jätteglada!
Tack fine! Vi har inte fattat det ännu!
kattkatt; Kände det på mig direkt faktiskt, samma vecka som det "hände". Kroppen kändes annorlunda, lite konstig känsla... Sen kom svullen mage, molvärk och illamående och ingen mens. Visste inte när jag hade äggslossning, men jag tror att jag kände av den... Är i v 6 nu, den är visst stor som en ärta...
Haha Telan, känner precis så... Vad tusan har man gett sig in på? Vi vet inte riktigt om vi är glada eller inte... Men det blir bättre och bättre för varje dag!