• knufinke

Mat på Rockelstad

hej, vi ska ha bröllop nu på vintern och har anlitat Tina på Rockelstad som kock. Nu är vi lite nyfikna på hur maten är. Man kan ju liksom inte bara gå på restaurang och provsmaka. Är det någon som har erfarenhet av hennes matlagning?

• Svar på tråden Mat på Rockelstad
  • knufinke

oj, den 4 februari, det är ju mycket snart. Då önskar jag er en underbar fest. Vi ska giftas den 25 februari. Det är ju några små saker som vi är lite oroliga över, men det skall väl ordna sig. Jag är till exempel lite rädd att det inte ska vara tillräckligt varmt i matsalen och förståss det med maten. Vinet behöver vi inte oroa oss över. Eftersom jag kommer från en vinregion i Tyskland, har jag tagit med mig vin "hemifrån". Hur många kommer ni vara? Och var ska ni fira? Vi ska ha ceremonin i brygghuset och middagen i östraflygeln. Vi kommer vara 63 personer och behöver väl så mycket plats vid borden. Vad ska ni ha för meny?

• knufinke

då har vi ju haft tur. Vi hade nämligen också bjudit 80 pers och sedan några till, men tack vare den långa och dyra resan från Tyskland för ungefär hälften av gästerna har en hel del tackat nej. Fast ännu vet vi ju inte om det verkligen är tur eller otur (tänker man på värme :o) Jag är faktiskt glad att min klänning är relativt höghalsad.
    Vi tänker faktiskt ta Tinas tårta, det låter väldigt gott tycker jag och massor med marsipankrusiduller är vi inte så förtjusta i , i alla fall.
    Vet du en bra frisör (där man inte behöver någon "tränings"termin före bröllopet - vi bor ju ganska långt borta) och florist i närheten av Rockelstad?

• knufinke

76Brud!
    Jag önskar er imorgonen underbar och härlig bröllopsfest, att den blir precis så som ni har föreställt er och samtidigt lite annorlunda, så att ni även blir positivt överaskade!

Svar på tråden Mat på Rockelstad