Inlägg från: Angieinhere |Visa alla inlägg
  • Angieinhere

    preventivmedel hjälp

    Hej soffan80!!!!

    jag känner igen mig i din situation, har testat alternativa preventivmedel som p-piller, p-plåster osv. Har inte kännt att jag & hormoner går ihop riktigt. mår antingen bara jätte illa, eller helt enkelt får humörsväningar. Sånt är aldrig kul!

    Precis som dig var jag avskräckt från spiraler osådant. Många som upplevt de med otroliga smärtor, kräkningar, svimmat osv.
    Jag var rädd & kände mig inte de minsta manad till att genomgå ett sådant ingrepp. men så var de någon som skrev
    "Det är upp till var & än hur mkt de känns, & vad man har för smärttrösel".
    Tog mig därför en chans att boka en tid under min menstration 3 dagar in på mensen. Jag var otroligt nervös & trodde jag skulle svimma. Har inte fött något barn & av de man kunnat läsa så har en tjej som ej fött barn lite värre, kanske trängre in till livmodern. Så jag såg ju mig själv ligga där, avsvimmad, nedspydd & bara en massa djävulskap till smärta.

    hursomhelst, kom till en manliga gynläkare på en privatklinik som skulle göra ingreppet. vi gick igenom lugnt o sansat vad jag tidigare använt mig av. (jag var skit nervös). Han berättade hur ingreppet gick till, de kändes bra att få veta allt i minsta detalj. jag frågade honom om bedövning, han svarade att de är upp till var & än vad man vill.
    Efter han gått igenom punkt för punkt bestämde vi oss för att kolla min livmodertappe & sedan ett ultraljud. Just i de läget som jag satt där med mina ben spretande, tänkandes på att jag bara ville därifrån & inte genomgå något smärtsamt insåg jag " vad gör några sekunder smärta av mitt liv??". skulle vara bättre de än att genomgå en abort pga av oskyddat sex (även om inte spiral är 100% säker).

    Min mor stod vid min sida, jag höll hennes hand hårdare än någonsin. Jag höll nästan på att gråta vid tankarna som fördes igenom mitt huvud, min mor lugnade mig o sade "det är snart över". Sek. efter säger läkaren "det är faktist redan över". Jag fattade INGENTING! vaddå färdig? jag kände inte ett skit.. vad var de frågan om?? hur var detta möjligt? jag skulle väl ha kännt något? eller?
    Jag var överlycklig i den sek. kände nästan ingenting. & jag har aldrig fött barn. Jag vet inte varför detta hände, kan varit att jag hade tur som hade perfekt timing på att göra ingreppet. eller så var de för att den manliga läkaren som jag hade var KANON försiktig.

    OCH till er som hunnit läsa hit, jag gjorde detta ingrep för BARA några timmar sen. jag har lite mensvärk nu, med lite kramper. men jag måste säga de, jag är glad över att jag INTE tog någon bedövning & att jag vågade ta mig modet till att genomgå detta ingrep. Så kom igen nu Soffan, liten spark i baken ska du ha för att våga göra detta. lyssna inte på folk som tyckte de gjort ont, de finns faktist folk som haft tur som mig, där smärtan varit obefintlig. Allt är grundat på från person till person.

    Självklart varierar smärtan från person till person, men jag är 21 år, aldrig fött några barn o gjorde ingreppet helt utan smärta. SÅ vad säger att inte du skulle kunna göra detta? jag tycker ialla fall att du ska träffa någon & prata om detta preventivmedel så du får lite mer kött på bena.

    hoppas du fixar detta, kram på dig!

Svar på tråden preventivmedel hjälp