• jajj@

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Ja, det kan jag tänka mig. Vi kommer att ha ett ganska enkelt bröllop, för det är det vi vill. Det känns skönt att vi kunde komma fram till det, om vi hade gift oss i år så kanske det hade blivit mer "borden" än vi vill. Vi kommer gifta oss borgeligt på min sambos mammas gård och sen ha buffe/mingel god mat och dryck så länge folk vill. Det tror jag blir bra!

• jajj@

Hur länge är du hemma med barnen?

• jajj@

Ingen av oss tror alls på gud, jag är inte ens döpt. därför känns det fel att ta det i kyrkan, jag vet inte varför riktigt. Allt om gud känns så tomt för mig på något sätt. Tror mer på samhället.

• jajj@

Om min sambo hade velat gifta sig i kyrkan hade jag gjort det, men eftersom han kännre som jag så känns det helt rätt med en borgelig vigsel. Det går ju att göra den rätt fin också.

• jajj@

Vilken klänning är det?

Ska ni inte ha stort katolskt bröllop då?

• jajj@

Nej, de flesta gifter sig väl mest av trafition i kyrkan. Det är ju väldigt fint, skulle gärna vilja ha lokalen. Både mina föräldrar och min sambos har gift sig borgerligt, och min familj har aldrig varit i kyrkan ens på julen så jag har inte den biten med mig hemifrån.

• jajj@

jag hittade klänningen, den var fin! Har inte tänkt ha långklänning själv eftersom min smbo vill ha kostym, men det är ju kul att titta på dem.

• jajj@

Just för tillfället säger han att han tänker ha en lila sammetskostym från 70-talet..

• jajj@

Ajdå! Min kompis gifte sig katolskt i somras, det var en mycket fin vigsel. Ja, de är lite känsliga på tidigare giftemål, va?

Jag vill inte känna mig så uppklädd, kan tänka mig en klänning från under knäna och neråt men inte hellång. Dessutom skulle det inte förvåna mig om han verkligen vill ha en lila sammetskostym...

• jajj@

Om jag ska ha brudklänning så vill jag att alla andra ska ha högtidsdräkt. Skulle vara rätt fräckt med ett frackbröllop!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2