Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
~emma~, vi funderar på att göra inbjudningskort, vigselprogram etc. med tapet. Ska ut på jakt idag och se vad som finns! :)
~emma~, vi funderar på att göra inbjudningskort, vigselprogram etc. med tapet. Ska ut på jakt idag och se vad som finns! :)
Vi ska endast hyra väst och plastrong plus ev. skjorta till min blivande. Han vill köpa ny kostym, en finare sådan.
Jag har försökt att få iväg honom till uthyrningsbutikerna, men ni vet hur killar är... Han tycker att man kan vänta... Ska säga till honom vad ni skriver så kan det kanske bli lite fart på honom ;)!
Det finns exempel på "tapetinbjudningar" på en annan bröllopssida. Vet inte om jag kan skriva det utan att det fastnar i filtret...
Jag provar... Brud och bröllop
Det gick! :) Kolla deras hemsida så får du se hur jag menar...
Det blev svårare än jag trodde att få tag på tapet, man måste köpa hela rullar... Har visserligen hittat en jättefin för 89:- rullen, men vad ska vi med 10 m tapet till. Vi kommer att ha 10 gäster, endast närmaste familjen. Allt som allt ska vi ha tapet till 4 inbjudningar, 14 vigselprogram, 12 festprogram och 13 placeringskort. Får konferera med sambon, så får vi se hur det blir. Annars kan man säkert göra samma sak med servetter, såg om det i senaste Allt i hemmet. Återkommer med mer info när det är bestämt hur det ska bli! :)
Hur har det gått med lillen hjartat73?
Det skulle man ju kunna göra, tack för tipset hjartat73. Tyckte väl i och för sig att det var ett rätt ok pris med 89 kr för en rulle. Men 10 meter är lite väl mycket... Får diskutera det med sambon, ska kolla upp alternativet med servetter i Allt i hemmet. Kan vara ett väl så bra alternativ, då finns det ju dessutom en uppsjö med motiv att välja mellan.
Hoppas lillen kryar på sig ordentligt så ni slipper åka in med honom...
Hehe, tack för tipset hjartat73... Frågade faktiskt om man var tvungen att köpa hela rullar, och det var man... Så det är inte så mycket att be för.
Ja, jag tycker det med... Men det var liksdant i alla butiker...
Ja hjartat73, det är nog värt att prova... Får ta Dalaplan efter jobbet imorgon. Var exakt ligger den färgaffären?
Kruxet är bara att vi inte kan tavilken tapet som helst. Det ska ju vara någon som man kan tänka sig till inbjudningarna etc. Fixar sig nog på ett eller annat sätt!