Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Tips på festlokaler i Umeå?

Hej
    Tänkte bara höra om det finns någon som ska gifta sig i Umeå ( eller har gift sig).
    Vi funderar på att gifta oss och skulle vilja ha lite tips på kyrka, festlokal, catering, frisör, fotograf osv.

Mvh Nilla

• Svar på tråden Tips på festlokaler i Umeå?
  • Bröllopstokiig

Hej!

Några tips:
    Populära kyrkor är bl.a. Helena Elisabeth-kyrkan på Gammlia (liten gammal träkyrka), Backens kyrka, Strömbäcks kyrka (ligger en bit utanför stan), Stadskyrkan (mitt i stan).

Fotografer: FotaFolk (på Ön) och Ateljé Sandro.

Festlokaler: Mässen på I20, Brännlands Värdshus (ligger utanför stan), Sävargården.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Hej

Mässen på I20 har jag aldrig hört talas om, vet du något mer om det?

Mvh Nilla

• Bröllopstokiig

Hej igen!
    Nej egentligen inte, tyvärr. Men en tjej här på jobbet hade sin bröllopsfest där så jag kan fråga henne vart man ska vända sig.

• Bröllopstokiig

Tack det vore snällt.
    Jag väntar med spänning...

Mvh Nilla

• Bröllopstokiig

Sävargården är fantastiskt, miljön och allt! Tror dock att de bedriver någon djupkristlig verksamhet där eller ngt sånt?

Läkarvillan har väl festlokalverksamhet eller är den endast för odontologer (tandläkarstudenter).

Skogsvårdskolans festlokal är jättemysig och passar för stora sällskap, bra planlösning.

Pluggade i Umeå och var på ett otal fester i olika lokaler men ingen riktigt trevlig för bröllop...

Tjabbadabbadoo...

• Bröllopstokiig

Världens bästa sömmerska håller till i Stöcksjö och heter Kristina, Kristina F Design,hon är verkligen någon jag kan rekommendera! Hon syr upp egendesignade klänningar som man får hyra för mellan 1000 och 1500 kronor...Billigt eller hur?

• Bröllopstokiig

Hej igen!

(Skrev ett inlägg tidigare men det försvann...)
    Jo! Nu har jag fått veta lite mer om mässen.
    Den stora salen rymmer ca 60 personer, men man kan ta upp dörren till nästa rum för att få plats för mer gäster. Med mycket god vilja kan man klämma in 100 personer, men då är det TRÅNGT.
    Festsalen är fin med kristallkronor och dylikt, det hänger dock en massa porträtt av olika militärer på väggarna - kanske inte så romantiskt, men det får man väl ta på ett regemente. Gästerna hade i alla fall tyckt att det var väldigt fin lokal.
    Dans kan man ha i ett skilt rum intill - funkade väldigt bra eftersom man kunde sitta i rummet bredvid och prata (utan att skrika) och ändå höra musiken, ifall man inte ville dansa.
    Prismässigt stod de sig rätt bra i konkurrensen. Det verkade dock vara så gott som omöjligt att förhandla om priserna - lagt pris ligger. Man får vara kvar till klockan 02.00 och det är en stängd lokal, dvs. det är bara ni och ingen annan som är där om ni bokar.
    Hyran är inbakad i kuvertpriset, så priset det beror helt på vilken meny ni har. Om ni funderar på stället ska ni tydligen vara ganska mycket på det klara med hur ni vill att menyn ska se ut, vilka viner ni vill ha osv. eftersom de inte fick så många förslag från kontaktpersonen Inger. (De var osäkra på om det var hon som lagade maten också, men den var åtminstone väldigt god.)
    Kontaktpersonen heter alltså Inger. Det finns ett direktnummer till henne, men hon hade inte numret på sig. Man kan dock ringa Umestan på 090-71 80 00 och lyssna på en telefonsvarare där hennes nummer skulle sägas.
    Hoppas detta hjälper dig lite!

• Bröllopstokiig

Ang. Sävargården:
    Kolla på deras hemsida - home5.swipnet.se/~w-57850/
    Mumsig meny, eller hur?! Skulle dock tro att det är ett av de dyrare ställena att vara på.
    Men det är en "vanlig" restaurang, inget kristligt alltså. : )

Jag har också hört bara gott om sömmerskan i Stöcksjö, om du behöver någon sådan.

• Bröllopstokiig

Tack för alla svar.

Sömmerskan i Stöcksjö kan jag oxå varmt rekommendera. Hon sydde min balklänning, så för mig finns det inget annat alternariv än henne. Det där på I20 lät inte så tokigt. Jag kanske skulle ringa dit och höra mig för lite.
    Sävargården har jag varit i kontakt med, men vi blir nog ruinerad om vi ska ha vår bröllopsfest där.

Hoppas det går bra för alla er andra med bröllopsplanerna!

Mvh Nilla (2).
    (Har upptäckt att det finns fler som heter Nilla här på bröllopstorget så jag får kalla mig Nilla 2 så ingen blir fundersam).

• Bröllopstokiig

Hur kan man få tag på sömmerskan i Stöcksjö? Är det någon som har hennes telefonnummer?

• Bröllopstokiig

Hon har 090-42345

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Stöcke bygdegård är perfekt om man ska gifta sig i strömbäck! Strömbäck ligger 1,5 mil söder om stan och Stöcke 1 mil söder om stan.... trevligt läge och gott om plats

• Bröllopstokiig

oj det blev fel ikon!!!

• Bröllopstokiig

Brannlands vardshus ar jattefint! och med vacker utsikt.

Jag gissade att Savargarden ar dyrt, men jag har ocksa sett det, valdigt vackert - som ett slott! De har en kallare pa Savargarden (stenvalv och vaggar minns jag?) nar jag var dar (1994) kunde man fa samma mat som 'dar uppe' fast billigare - det finns kanske rum for 50-60 pers.

Lokaler finns det gott om i Umea, jag tycker att Skogis later bra ocksa - det ar billigt och lokalen ar relativt modern.

• Bröllopstokiig

vi gifte oss i backens kyrka och hade klockargården som fest lokal. Ligger bara en bit från kyrkan så vi gick fackeltåg dit. Enormt vackert! Klockargården är en västerbottensgård som waldorf skolan använder 1000 kr i hyra o då fick vi även tillgång till det dagis som är på andra sidan av huset. Det finns ett diskrum med varmhållningsmöjligheter. men det är ju catering som gäller.
    Hälsn. Lina

• Bröllopstokiig

en till grej... frisör:
    allt jag kan säga är headline!!!!!! Enormt duktiga!

• Bröllopstokiig

Funderar på bröllop i sommar, men vi hade tänkt ett lite mindre sådant, runt 30 personer. Lokaltipsen tidigare, passar de för ett sånt "litet" bröllop??

Frisörtips: Sjöbergs Trend uppe på Universum.

• Bröllopstokiig

Brannland passar for ett mindre sallskap tror jag. Och Savargarden har olika stora rum -kallaren ar mindre.

Svar på tråden Tips på festlokaler i Umeå?