Maldiverna
Vi funderar på bröllopsresan. ågon som varit på Maldiverna? Hur var det? Man åker inte dit under sommaren va?
Gärna lite info, tack!
Vi funderar på bröllopsresan. ågon som varit på Maldiverna? Hur var det? Man åker inte dit under sommaren va?
Gärna lite info, tack!
Hej! Jag har varit på Maldiverna 2 ggr i sammanlagt ca 5 veckor och det är utan tvekan den underbaraste platsen på jorden. Ön Rangali har jag bott på, det är en Hilton resort...... Jag rekomenderar absolut Maldiverna som bröllopsresa.
Okej, jag har förstått att det inte finns så mycket att göra förutom dykning å så men kan man åka dit i juli?
Alltså, jag skulle nog inte vilja åka dit på sommaren. Då är det ju deras regnsäsong. Om du ska åka i juli så kanske du ska titta på ngt annat resmål.
Alltså jag har en kompis som varit på Maldiverna på sommaren (i juli) och hon säger att det är hur underbart som helst. Regnperiod innebär ju bara att det regnar nån timme om kvällen eller nån timme under natten. De var där i 2 veckor sammanlagt och hade sol och blå himmel varenda dag (och nån regnskur om kvällen/natten).
Vi funderar också på att åka till Maldiverna på bröllopsresa i slutet av juni och vi tycker att man absolut kan åka dit på sommaren efter att ha hört min kompis reseberättelse!!
Hon och hennes kille åkte dessutom till en ö, där det fanns rätt mycket att göra. De åkte till Meerufenfushi och gjorde en massa utflykter som djuphavsfiske, segling, island hopping, robinson cruise island, shopping tur till Male, delfin båttur, scenic flight, snorkling, dykning, sunset cruise osv
så det finns en del saker att göra, men det skulle säkert bli en väldigt lugn semester iallafall.
Vi har också varit oroliga tidigare angående att det är "regnperiod" under sommaren på Maldiverna, men efter min kompis reseberättelse tyckte vi att det inte var så farligt!! Så vi kanske också åker dit!!
Joppedi,
vilken ö funderar ni på att åka till?
Jag var på maldiverna nu i oktober på bröllopsresa. HELT UNDERBART!
Vi var där i 12 dagar och det räckte för oss. Hur underbart det än är blir det tråkigt i längden.
Vi kombinerade maldiverna med sri lanka i 9 dagar. Det var perfekt!
Jag skulle dock inte rekommendera Meerufenfushi.
Beroende lite på hur ni vill åka chater eller regulärt?
Väljer ni charter, åk då med ving och besök ön Velavaru Island Resort. Om ni väljer att åka regulärt så har jag massor med godbitar att rekommendera.
12 dagar på en öde ö och ett lexikon över alla atoller på maldiverna så har jag lite i fickan....
Ursäkta Joppedi, att jag "lånar" din tråd också.
nu gift,
du, som har varit till Maldiverna....
vi funderar ju nu på att åka till just ön Meerufenfushi, varför rekommenderar du INTE den?
Vi har även kollat på Veligandu, Valavaru och Lily Beach.
Vilka öar kan du rekommendera på Maldiverna?
Vi har bokat Maldiverna som bröllopsresa i Juni. Har hört folk som har varit där under sommaren och de har inte haft problem med regn. Ihållande regn är tydligen väldigt ovanligt. Det är konstant 30 grader året om. Vi ska åka till en av de större öarna, Sun Island. Har hört att det ska vara kanon bra där. Vi kommer att åka med sjöflyg från huvudön Male dit. Det ska bli hur häftigt som helst. Jag lääängtar verkligen. Lata dagar med paraply drinkar och en underbar man vid sidan om kan man verkligen stå ut med
Ja, nu gift, varför inte Meeru? Vi har bokat en vecka dit efter att blivit rekommenderade det som ett prisvärt val med mycket aktiviteter. Sen ska vi till Kuredu också.....
Längtar så mycket efter att åka... Bär av om en månad
Mer erfarenheter från Maldiverna efterlyses....
Tack!
Vi ska oxå åka till Maldiverna på bröllopsresa men har inte bestämt vilken ö ännu. Jag tror inte att jag vill åka till Kuredu eller Meeru island eftersom Ving åker med charter dit och dom öarna är rätt "stora". Jag vill åka till en liten ö där det inte blir så mycke folk! Finns ju massor av vackra öar att åka till!!
nu gift: tar tacksamt emot tips på andra öar du besökt å som du vill rekommendera!!