• mysan_2003

    Hjälv va gör jag !!!!

    Hej, Jag är en tjej på 30 år som gifte mig i sommras med min make som jag nu varit tillsammans med i fem år. Innan vi gifte oss så har vi haft bekymmer med vårt sexliv. Har inte haft samlag på snart 2 år men vi har haft mys och oralsex så jag har hoppats på att det skulle ändra sig. Jag försöker ta upp situationen med honom men han tycker att jag tjatar. Dessutom så går det i perioder hur stark sexlust man har. Jag har även träffat en kille via en chatt som skall separera från sitt 14 års långa förhållande pga avsaknad av sex. Jag har nu stött och blött mina tankar med mig själv. Vad skall jag göra ? Jag försöker smeka honom få igång honom men han säger ofta - nej inte nu jag är så trött osv. Han vill heller inte prata om det utan tycker att situationen nog är bra som den är. Jag har nu börjat fundera på separation mer och mer. Jag inser att om vårt sexliv inte är existerande hur skall vi då kunna bli en familj m barn som jag vill ha i framtiden. Min biologiska klocka tickar. Jag har funderat både på att skaffa älskare för att han skall få en andpaus från min sexuella frustration och ge honom detta året på sig för att ställa ett ulimatum nästa år att han måste göra något åt det annars så vill jag skiljas. Hur hade ni gjort ? Jag behöver råd och tips för jag känner mig totalt förtvivlad.

  • Svar på tråden Hjälv va gör jag !!!!
  • Therése 2006-07-01

    Kan det vara så att han har dåligt självförtroende? Jag vet att när själv blev tjock så gick självförtroendet ner och jag kände mig väldigt osexig och det sista jag ville var att ha sex. Varje gång min kille tog på mig så blev jag sur, men så fort han lugnade ner sig och min vikt gick ner så gick det bättre.

    Kan han vara rädd för att få barn? Har en kill kompis som undviker att ha sex med sin tjej för hon vill ha barn och inte han.

    Kan han träffa någon på sidan om?

    Har du pratat med honom om han masturberar? Hur ofta och vad han tänker på då. För då vet du ju att han inte är helt celibat och kan försöka vara med i hans lekar.

    Tror att ni måste prata mer med varann, och komma fram till nåt gemensamt.

    Lycka till.

  • creative

    Låter i mina öron också som att din man har något slags problem som han inte vill delge dig.
    Sex är viktigt, men också allt annat i ett förhållande. Hur fungerar ni annars, har ni roligt tillsammans? Kan ni prata på riktigt om djupa saker?

  • Swing

    Ett bra sexliv är ett slags sammanhållande kitt som för makarna närmare varandra. Jag skulle aldrig stått ut med det du beskriver, mysan. Det låter inte normalt, även om allt går i perioder pga stress, jobb och småbarn. Ni har ju ännu inga barn, så dumpa honom snarast innan det blir ännu värre, du är ju bara 30 år!

  • abnocto

    Vi bröt upp, ett ex och jag, för att han hade stora problem med att ha sex (p.g.a sjukdom). Det var fruktansvärt enerverande att aldrig få till det och det gjorde mig vansinnig av avsaknad, man kände sig oälskad. Vi pratade dock om det och han mådde dåligt för att han inte kunde, så till slut bröt vi för att jag skulle kunna träffa en som "kunde" (vi var överens).
    Tror du verkar vara i samma situation. Försök prata med honom och tala om hur du känner det. Har han problem finns ju faktiskt hjälp att få (fråga en för vi provade nog allt lämpligt på marknaden).
    Kan du inte prata med honom tror jag tyvärr att du måste bestämma själv om du vill leva så eller hitta en annan. Inget uppmuntrande men sant.

  • Lilla spöket Laban

    Jag tycker du ska försöka prata med honom. Och inte ge upp när han inte vill. Sätt er ner när ni har gott om tid någon dag. Och berätta hur situationen ser ut. Kräv att ni gör något åt problemen. Säg som det är; du funderar på att lämna honom eftersom ert sexliv inte fungerar som du vill. Jag förstår din frustration, jag skulle bli helt tokig.

    Samtidigt tycker jag lite synd om din man. Du valde ju att gifta dig med honom, vilket han antalgigen tolkat som att du accepterat situationen.

  • EhjärtaK = sant

    Tycker att du ska förklara för din man att du värdesätter sex väldigt högt och att det är oerhört viktigt för dig att det fungerar! Förklara varför det är viktigt (de flesta av oss behöver det ju som komplement för att stärka närheten/kärleken).

    Du behöver ju kanske inte säga att du du har funderat på att vara otrogen - men ändå är det ju viktigt att du förklarar allvaret i det hela!

    Dessutom är det ju viktigt att utreda vad som är det bakomliggande problemet också...
    Avsaknad av sexlust kan ju bero på så mycket;

    * otrohet
    * depression/ångest
    * fysisk sjukdom
    * problem med tillit
    * dåligt självförtroende
    * personliga problem
    * övergrepp
    * problem i relationen
    * kärleken/lusten för partnern har slocknat

Svar på tråden Hjälv va gör jag !!!!