• Ängla

Att vilja gifta sig dyrt och flott men inte vilja betala, hur tänker folk?

Nyfiken gul, du verkar lite "känslig" när det gäller detta, är det just detta paret eller gäller det alla som diskuterar bröllop med hjälp av föräldrar eller kuvertavgifter?

Jag har lite svårt att sätta mig in i det men gör ett försök ändå. Om det är några som verkar ha det vääääääldigt gott ställt och ändå gnäller mycket över kostnader och vill ta ut kuvertavgifter kanske det kan uppfattas som lite sniket, samtidigt som det där med avgift kan ju en form av present.

MEN det är ju ändå upp till dom att välja hur de ska göra, kanske känner de att de inte vill spara för en dag/en fest.

OM jag kunde spara till bröllopet skulle jag det, om jag inte kunde spara skulle jag att ett lån. jag skulle tacksamt ta emot bidrag av våra föräldrar och skulle kunna tänka mig att be om ett festbidrag (dock ej kalla det kuvertavgift) som skulle vara valfritt och även valfritt belopp!

En sak jag inte skulla göra om jag/vi bestämt för oss ett bröllop med pompa och ståt är att gnälla om kostnaderna...

Svar på tråden Att vilja gifta sig dyrt och flott men inte vilja betala, hur tänker folk?