Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

Att vilja gifta sig dyrt och flott men inte vilja betala, hur tänker folk?

Har ett par i min omgivning som jag har diskuterat bröllop med...

Hur kan man ens tänka tanken att man ska gifta sig fint med limosin o värsta vulgoklänningen men inte vilja betala ett öre för det?

Man åker glatt på skidsemeseter med hela familjen för tusentals kronor och äter på dyra resturanger, köper fina märkeskläder, har dyra vanor hemma och betalar räkningar utan att blinka...

Men man gnäller över att en brudbukett kostar 800 kronor... det är för dyrt!

man gnäller om hur dyrt det är att gifta sig och man har inte råd osv.. men samtidigt kan man inte tänka sig att tex dra ner på sina hushållskostnader under ett antal månader för att spara pengar till bröllopet o FÅ sitt drömbröllop??

Nä då tar man hellre banklån eller låter bli att gifta sig.... ???

Varför blir en del så snikna o snåla när det gäller bröllop?
    Det ska vara gratis eller helst att någon annan betalar, tex med kuvertavgift eller föräldrarna..

Förstår inte....

• Svar på tråden Att vilja gifta sig dyrt och flott men inte vilja betala, hur tänker folk?
  • Nyfiken gul , nu fru

Ja prioritering är något helt annat än att inte ha råd!

Då pratar man om något helt annat o då är jag med på noterna..

Säg hellre att man inte prioriterar kostnaderna som ett bröllop innebär, än att man gnäller om hur dyrt det är o ändå går o köper platt-tv.. För en sån är ju inte dyr...

Jag gifte mig för ca 9000 kr o vi gnetade o sparade varenda krona för att kunna få ihop dom pengarna, vi avstod från mycket i vårt ordinarie liv för att få ihop pengarna och vi sparade med hjärtat och verkligen ville offra det vi hade på bröllopet.
    Vi ville bli gifta o därför kunde vi spara med glädje..

Det var ju under en begränsad tid det handlade om..

Inte led vi av att vara utan morgontidning i 8-9 månader... inte led vi av att äta husmanskost istället för att äta ute var o varannan dag...
    Inte led vi av att inte kunna köpa på postorder eller kunna hyra dvd-filmer..

vi sparade till vårt bröllop o ett äktenskap varar väl förhoppningsvis livet ut så det är värt varenda sparad krona...

Givetvis gör alla som dom vill, men jag retar mig på alla gnällspikar som kan betala 12-13.000 varje månad i löpande utgifter o inte ens blinkar när sonen vill ha ny jacka för 2000 kr... men man gnäller högljutt över att en bröllopstårta kostar 1500 kr...

Svar på tråden Att vilja gifta sig dyrt och flott men inte vilja betala, hur tänker folk?