någon som har gjort op hos kosmetisk kirurgi?
Undrar om där är nåogn som har gjort po hos Kosmetisk kirurgi i Malmö?
Om någon har gjort det kan ni väll berätta om dem.
Undrar om där är nåogn som har gjort po hos Kosmetisk kirurgi i Malmö?
Om någon har gjort det kan ni väll berätta om dem.
Delighted
Jag hade Stefan Modin som kirurg. Jag mår väl rätt ok förutom att det har hänt någonting med mitt vänstra bröst. Det ser ut som att mitt egna bröst "sitter" framför implantatet lite. Svårt att förklara med det ser ut som att jag har ett ovanpåliggande bröst. Vet inte riktigt vad jag ska göra så jag har varit orolig hela natten och har inte fått tag på dem på kliniken än.
Jag hoppas att det inte är ngt allvarligt i alla fall :)
Hej!
ha ha, hjälp! Jo, jag håller med, självklart talar alla kliniker för sin sak! Men, jag menar bara att alla inte väljer geléhallon. (fast såklart är det en ökande "trend", absolut!)
Dem använder sig av Cohesive silikon i alla sina implantat både från mentor och Nagor. Och det är ju det "nya" trögflytande silikonet som ska stanna kvar om, mot all förmodan, implantatet skulle gå sönder.
Jag menade inte att de är billigare för att de inte använder sig av geléhallon. Vilket isig naturligtvis är SJÄLVKLART! Men jag menade bara på att de har mkt lägre Omkostnader, i form av läge, sjukhuskostnader etc, än ex: akademikliniken i sthlm som har ett ny öppnat sjukhus att stå för!
Aja, jag tror personligen att det kankse inte spelar någon roll vilken av de välkända klinikerna man tar, för jag tror att alla är mkt skickliga. Det handlar väl bara om att känna sig trygg i det valet man gjort!
Dessutom handlar det väl om tycke, smak och förutsättningar också!
Men aja, hoppas allt blir bra ändå! :)
Kramar!
ps: bra lkinelse med koksalt, har också fått för mig liknande..
mamma till 3,
vad tråkigt med ditt inlägg, vad jobbigt det måste vart för dig. Fy satan!
KKAB använder sig också av Mentor till alla sina inlägg.
Så dina nya är alltså mjukare? Det var väldigt intressant att höra! Så du skulle alltså rekomendera geléhallon?
Måste bara rätta dig, KKAB använder sig av Cohesive gel, alltså inte flytande silikon! (eller, cohesive är väl trögflytande som stannar kvar om det skulle spricka?) av Mentor.
Om jag inte har fått allt helt fel nu kanske! Blir osäker på min sak, så rörigt alltihopa! :)
Annelie23, nej vad säger du!
Hoppas det blir bättre, uppdatera!
Håller tummarna!
Delighted
KKAB använder sig utav ett implantat som heter Nagor och det är vanligt trögflytande silikon KKAB använder sig utav.Det skulle vara nu det sista de helt plötsligt bytt leverantör i sådant fall. När jag var där så hade de bara detta trögflytande silikonet + koksalt.
Ja de här är inte så stumma som de vanliga trögflytande var. Som jag beskrev det som swing nämner lite där som med koksalt man kan klämma in det till en vissdel sen kommer man inte längre. Det här nya ger med sig mer om du förstår hur jag menar. Svårt att förklara.De har ju ytterligare en mjukhetsgrad på Mentors så de är ju ännu mjukare.
Men det bästa av allt de kan inte läcka och ställa till besvär.Det är ju många läkare som säger att inom ett par år så kommer inte trögflytande att finnas överhuvudtaget.
Kram
mamma till 3,
Ok, men då har dem "uppdaterat" sig. Dem använder sig av Mentor till både koksalt och silikon. I silikon har dem moderate plus, och high profile, samt moderate. (och i koksalt med tror jag) och dem är dem nya med Cohesive gel.. Som stannar kvar om dem spricker..
Jag blir jätte tveksam nu till när alla pratar om geléhallon. Självklart ska jag inte ha flytande silikon, utan dessa cohesive.. Men, gör jag rätt i det? När "trenden" verkar vara geléhallon?
Jag känner stort förtroende för kliniken, den ligger nära, och kirurgen var både kompitent och vi kom bra överens.. Men nu tvekar jag både i form av geléhallon, och att snittet är under bröstet..
Denna konversation kanske borde hållas på den andra sidan.. :) men..
Var så länge sedan jag var på konsultation, känns som jga glömt bort så mycket, fast jag försöker hålla mig uppdaterad!
Hade du kosalt innan du bytte alltså?
Ha en trevlig helg! Kramar!
"Självklart ska jag inte ha flytande silikon, utan dessa cohesive.. Men, gör jag rätt i det? När "trenden" verkar vara geléhallon?"
Nåt missförstånd här? Jag vill bara påminna om att cohesive gel är det som i Sverige kallas för geléhallon! Vad man på engelska kallar "KKAB i Falköpings trögflytande" vet jag inte.
swing,
nej, då är det nog jag som missuppfattat allting! Jag förstod aldrig at cohesive var gelehallon.. Men det gör jag ju nu.. Så då behöver jag inte ens tänka på det..
Finns det ingen mer som har gjort op på kosmetisk kirurgi? *nyfiken* Själv vill jag göra min op där, koksalt.....
Hanna
Hej!
Finns det någon här som opererat in runda silikon? jag funderar på detta för att jag har läst att det känns naturligast. sen på bilder jag har kollat på som jag tyckt om så har de flesta just haft silikon som inlägg. men har även funderat på gelehallon, men blir inte dom hårdare än silikon? och är runda silikon flytande eller är det gele aktikgt?
Finns det någon som tagit lån för en börstoperation?
en som funderar för fullt
*puff*
Flytande silikon eller trögflytande silikon (som t.ex. KKAB i Falköping använder) är såvitt jag vet runda. Cohesive gel (geléhallon) är fastare silikon. De finns i 2-3 olika mjukhetsgrader, beroende på tillverkare, samt i rund och anatomisk form ("droppform").
Jag gjorde INTE en smiley sist....
Måste bara säga att mina inlägg heter "cohesive gel" enligt tillverkaren, och jag har ju opererat mig på KKAB. Tror att det finns olika grader på implantat med cohesive gel, från trögflytande till riktigt fasta som gelehallon..
Rätta mig om jag har fel :)