Inlägg från: f.d. Svart brud |Visa alla inlägg
  • f.d. Svart brud

Reductil någon?

Jag gick ner 15 kg med reductil på ett halvår. Samtidigt la jag om mina kostvanor och gick till en kostrådgivare. För mig har det varit väldigt bra och jag har inte drabbats av några allvarliga biverkningar. Det jag märkte (och det är vanligt) är att effekten avtar successivt.
    Nu har jag emellertid gått upp allt igen av naturliga orsaker (väntar barn). ;)
    Mina personliga erfarenheter är nästan bara positiva.

Reductil är receptbelagd och tas under läkarkontroll och man måste uppfylla vissa kriterier. Man får t ex inte ha högt blodtryck och man ska ha klassad fetma. Får man medicinen utskriven, får man testa först och se om den funkar, för den funkar tydligen inte på alla. Sen bör man ha kontakt med en kostrådgivare eller en dietist, för varaktigt resultat.

• f.d. Svart brud

beccan

Snälla ta ditt förnuft till fånga och
    GÅ TILL LÄKAREN!!!

Denna medicin kan faktiskt vara LIVSFARLIG om man experimenterar på egen hand.

Det är inte för inte som medicinen är receptbelagd. Och om du har alla dessa jojo-problem bakom dig och försökt allt så är det ytterligare ett skäl till att du inte ska experimentera med receptbelagd medicin.
    Gå och SÖK HJÄLP istället! Det gjorde jag och det var det bästa jag kunde ha gjort!!!

Biverkningar:
    Förstoppning, muntorrhet samt sömnsvårigheter, hjärtklappning, förhöjt blodtryck, blodvallningar, illamående, yrsel, försämring av eventuella hemorrojder, onormala känselförnimmelser (myrkrypningar, stickningar), huvudvärk, oro, svettningar samt förändrad smakupplevelse.Rastlöshet, nedstämdhet, tillfällig störning i närminnet, muskelkramper, dimsyn, diarré, kräkning, blödning i magtarmkanalen, håravfall, blödningar i huden, lever- och njurpåverkan, svårigheter att tömma urinblåsan. Förändrad ejakulering/orgasm, impotens, oregelbunden menstruation och menstruella förändringar,
    blodbildsförändringar, hjärtflimmer, milda till allvarliga allergiska reaktioner från klåda och nässelfeber till svullnader och anafylaktisk chock...

Svar på tråden Reductil någon?