Reductil någon?
hej alla. jag har tidigare vägt 83 kg. Gick ner till 61 kg med viktväktarna och step och bodycombat 3 ggr/veckan.
Efter 3 jobbiga operationer (först gallan, sedan blindtarm 2ggr) gick jag upp till 80 kg. Jag åt som vanligt men tyvärr kunde jag inte träna eller gå långpromenader.
Jag fick efter kontroll hos husläkaren med blodtryck , hjärta och allt recept på reductil. Den första veckan mådde jag illa och fick hjärtklappningsbesvär men det gick snabbt över. Jag personligen tycker att det är en bra hjälpmedel om man behöver en liten knuff i början med att lägga om kosten och lära sig äta rätt och träna naturligtvis. Det är viktigt med 14 dagars kollen med blodtryck och hjärtfrekv. Jag ser det inte som bantningspiller utan ett hjälpmedel för att lära sig leva rätt med kostomläggning och träning. Jag mår jättebra. Man känner sig inte alls hungrig och suget efter sött försvann också. Det har hjälpt mig in på min viktväktar väg som jag tappade tråden till. Ps har gått ner 1 kg i veckan. Mer ska man inte gå ner om man ska må bra och undvika få häng i huden.
Dock har jag 8 kg var till mål 61 kg.
Men försök inte "fixa" reductil på andra vägar för rätt var det är så har man fått för högt blodtryck som kan leda till hjärnblödning eller hjärtinfarkt. Mycket viktigt att reductil kan tas med andra läkemedel. Så läkarkontroll viktigast.