• alpha

HJÄLP!! Var kan jag köpa rosor till brudbuketten???

Jag vill gärna binda min brudbukett själv och vill ha en rund bukett med endast stora rosor. Men hur 17 ska jag få tag på rosorna?? Blomsteraffärer har inte särskillt många blommor inne och de jag pratat med verkar måttligt intresserade av att ta hem rosorna om de inte får binda buketten själva. HJÄLP! Bröllopet kommer närmare, men hur löser jag detta?? Jag vill kunna beställa rosorna (ca 30 st, i tre olika färger) så jag vet att jag har dem till bröllopet, men jag vill binda buketten själv. Någon som lyckats med detta??? Bra butik i Stockholmstrakten? Beställa över Internet?Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden HJÄLP!! Var kan jag köpa rosor till brudbuketten???
  • alpha

Är det inte nån som köpt blommor och bundit buketten själv...?

• Snuppe

har inte typ plantagen massor med rosor?
    Kolla med dom....

• alpha

Har Plantagen så mycket snittblommor verkligen? Tror just det utbudet är väldigt magert där. I varje fall den Plantagen jag brukar åka till vid Bergianska/Naturhistoriska.

• Hej baberiba

alpha

Säg till att du vill beställa 30st rosor av den sort du vill ha. Säg inget om att det är till en brudbukett....;)

Jag bor inte i Stockholm men många skriver att på Hötorget går det att beställa.

Stå på Dig och säg inget att det är till en brudbukett.

Jag vet att Bernzonsblommor finns:

www.bernzonsblommor.se

Kanske Du kan beställa där, men säg inget om brudbukett bara....Frågar dem så säg att det är till en fest och att DU bara ska sätta dem i en vas...:D

Lycka Till !!

• Storasystern

Hejsan! Jag vet precis var du ska gå! Till en blomsteraffär som heter Agnes och Lisa som ligger på en av tvärgatorna till sergelgatan, precis i närheten av hötorget. Jag gjorde en brudbukett till en kompis förra året och vi beställde där, inga problem! De har en hel katalog med olika typer av rosor som de kan ta hem när som helst. De vill ha en-två veckor på sig bara. Lycka till!

• alpha

Storasystern

Tusen tack! Precis det svaret jag hoppades på!! Jag går dit på måndag! Jippi, jag kanske får till min bukett ändå!

Kraaaaaaaam!!

• feb06

Min kompis ska göra min brudbukett samt alla dekorationer till bröllopet och vi ska nu i veckan gå till torghandeln på Norrmalmstorg och beställa blommor. Kan meddela vad de sa och hur lång tid de behöver på sig efter att vi varit där.

• alpha

feb06

Hemskt gärna! Ska ni beställa speciella ros-sorter eller bara "20 st rosa och 20 röda" ?!

• Drillen

du ska kunna gå in i vilken butik och beställa blommor sj har jag jobbat som florist ett tag det är bara att höra efter ta telefon katalogen och ring runt till dom. bra butiker jag känner till är edlins blommor, helenas blommsterbutik, jag vet inte riktigt vart du bor och hörtill men börja med att ringa runt att kolla du kan med gå in på interfloras sida, blommograms och mm sidor och se där finns nummer och så till bra butiker. det ända när du köper vid hötorget fall du funderar på det se till så att roserna inte bara ståt för kallt och att de känns lite hårdare för då ska det nog bara gå bra. för en hårdare ros är mer färsk en mjuk och se tll så de inte vart utom hus vill ej ha frysta blommor. lycka till

• alpha

Storasystern
    Jag gick till Agnes och Lisa igår, fick tyvärr inte riktigt det svar jag tänkt mig... visst kunde de beställa rosor vilket ju var bra, men de hade inte alls någon förteckning om vilka rosor som fanns. De tyckte jag skulle komma in en gång i veckan och se vad som fanns just då, om det var något jag gillade så kunde de se till att ha det hemma när jag gifter mig. Det har jag inte tid med... :) Lät inte alls så säkra som du gav intryck av... Synd!

Drillen
    Tack för tipsen. Jag får nog göra så att jag ringer runt till olika butiker och helt enkelt säger att jag vill beställa rosor till ett visst datom. Ställer de upp så ställer de upp... trodde inte det skulle vara så förskräckligt krångligt bara! Jag kan ju inte vara den första som vill göra så här kan man tycka!

• CJS

Tänk på att det betyder otur att göra sin egen brudbukett! Låt en kompis göra den istället!

• alpha

Mycket är jag men inte vidskeplig! :) Jag gör den själv, det blir så bra så men tack för omtanken.

• Drillen

nä jag kan hålla med att du inte är den ända som vill göra så här men i alla butiker jag har varit i är det inga problem du ska kunna beställa det du vill och tänkte på några som kan vara lite billgiga med det är blommster passagen.

rossor går ju med faktiskt att köpa i matbutiker men se till att köpa de tidigare i veckan för de flesta butiker och blommsterbutiker får sina största beställningar i början och tar bara in extra resten av veckan fast blommorna blir lika vackar än dån. men just om du går efter en billigare varianten.

• Storasystern

Alpha:
    Så himla trist av dem! Jag var inne för ett år sedan och de var otroligt hjälpsamma och visade mig en katalog med bilder av de rosor de kunde ta in. Alla olika färger och former. De tog hem 80 rosor till brudbukett och tärnbuketter åt bruden jag hjälpte då. Trist att de har blivit så stela och trista nu... Jag har funderat på att gå dit själv, men nu vet jag inte! Om du hittar något bra ställe får du gärna tipsa! Lycka till!

• alpha

riikka

Jag har frågat dig på en annan tråd där du skrev om din beställning på Hötorget. Vill gärna veta vilket tält på Hötorget du gått till och vad din bukett innehåller. :)

Svar på tråden HJÄLP!! Var kan jag köpa rosor till brudbuketten???