Äntligen jobb!!!!
YES,jag har fått jobb!!! Är bara så himmla lycklig att jag måste skriva av mig.
Har under en lägre tid varit arbetslös & haft lite korta jobb men inget att hurra för. Har sökt hur mycket jobb som helst inom olika områden men utan framgång & det har varit påfrestande periodvis, tills jag tog mig i kragen & tog kontakt med ett av mina gamla jobb som jag hade sommaren 1998 på Sahlgrenska(otroligt länge sedan ) & det gav resultat!
Så nu har jag arbetat två dagar på mitt nya jobb på röntgen på Mölndals sjukhus & allt känns helt rätt. Det är precis det här jobbet jag vill ha plus att det är en heltids-& tillsvidaretjäns med bra lön!
Allt går på rätt spår för mig nu. Nytt jobb,giftemål om fyra månader, skaffat träningskort på gym m,m det är så skönt & jag trivs
Så alla ni där ute som kämpar med att få jobb: fortsätt kämpa & ta personlig kontakt med företag. Förlita er inte helt på arbetsförmedlingen (jag har inget possitivt att säga om dem tyvärr)Det löser sig tillslut även om det ser mörkt ut ibland.
Jag vet att pengar är inte det viktigaste men det underlättar här i livet & förutsättningarna för hus,resor m,m ökar markant.
Några vishetsord som står i min brudkista som min mamma har skrivit:
"Att bli lycklig ligger inte i att äga mycket,utan i att älska mycket,och hoppas."
Tack för mig