• Bås

Hon"bara" stack!!

Hej på er alla som läser.

Jag har en tragisk upplevelse eller flera. Jag är en människa som har haft oflyt i hela mitt liv med dödsfall och kärlek som flytt hädan. Detta har tagit mig hårt och jag har lite svårt för att lita på människor numera och jag hade givit upp hoppet om att träffa en ny kvinna i mitt liv. Jag sa att om jag inte kan behålla det så är det nog meningen att jag ska leva själv? Men av en händelse så stötte jag på en tjej som fångade mitt intresse och hon var annorlunda mot alla andra andra jag träffat. Jag tror jag föll för henne med en gång faktiskt och det bästa var att hon besvarade mina känslor. Tiden gick och vår kärlek växte och blev mer och mer seriös. Vi flyttade ihop och för tillfället så blev det att hon flyttade in till mig, men vi sökte en annan bostad under tiden. Hon flyttade till mig och hon sa ganska snart att hon inte trivdes på orten och att hon saknade sin familj och vi var överens om att flytta ditåt så hon kom närmare dem. Jag vet inte om det tärde så mycket på henne att vantrivas så här men vårat förhållande började bli en massa löjliga gräl om bagateller och så. Hon tog dom hårt och sa till mig att det förstörde så mycket genom de grälen och jag sa att det skulle lugna sig då vi flyttat. Om hon verkligen ville detta fortfarande? Det sa hon att hon ville och jag började söka jobb på den andra orten och sa upp mitt efter att vi även fått tag i bostad. Så en dag började vi gräla om ännu en bagatell. Jag sa att vi skulle åka till grannstaden och shoppa bara för att vi skulle ha något att göra tillsammans. (Jag visste hon gillade platsen) Medans vi var där så skulle jag kunna lämna födelsedags presenter till mitt barn, men det ville hon inte utan hon sa att det kunde jag åka dit själv och göra en dag. Jag sa att om vi gör det så blir det bara att vi lämnar det vid dörren, tanken var att hon och jag skulle ut och ha trevligt. Jag menar på att jag ville inte åka dit själv utan nu var det hon och jag som var ett par och hon var min nya framtid och då ville jag att hon skulle vara med mig. Hon sa att hon kände sig utanför och att de inte gillade henne och jag sa att det lovar jag att ingen säger och OM de skulle göra det så skulle jag ta henne till försvar. Ingen säger så om min flickvän, då slåss jag för henne. Men när jag förstod att hon verkligen inte ville det så sa jag att då åker vi bara och shoppar. Vi bryr oss inte om att åka dit till barnen. (Jag kunde ju göra det själv en annan dag tänkte jag) Men hon fortsatte och sa att jag skulle åka dit själv och jag menade på att det behövs inte. Jag vill att vi åker och shoppar istället, bara hon och jag. Det slutade med att jag blev så förtvivlad att jag gick ut. Inte arg eller gapande och skrikande, helt lugnt gick jag ut. Jag behövde samla tankarna och förstå vad som gick fel denna gången? Jag ville ju bara att vi skulle ha trevligt ihop! Jag insåg att hon tyckte det var jobbigt med mina barn, men det skulle jag ju lösa själv. Men VARFÖR fortsatte hon och tjata om att jag skulle åka själv?? Jag har sagt att lika mycket stöd som jag är för henne vill jag att hon ska vara för mig, men jag anser att det är hon inte. (Det ligger mycket annat bakom de orden) När jag kom tillbaka så fortsatte grälet och jag förklarade vad jag menade och att jag förstog henne. Till slut blev jag arg och sa att jag inte hade hennes stöd och då brast allt. Hon sa att nu får det vara nog, nu flyttar hon och det är inte lönt att jag fjäskar för hon hade bestämt sig. Jag var tyst nån sekund samtidigt som jag tittade på henne och sedan sa jag: OM du menar vad du säger nu och då menar jag OM..Då tycker jag att du ska ta ditt pick och pack och åka med en gång. Det gjorde hon med!!! Som jag önskar att jag inte sa det sista....!! Jag är ganska säker på att det hade lugnat sig, men så kunde det kanske ha kommit efter att vi flyttat istället har jag tänkt och det hade nog varit värre för där skulle jag inte haft någon. Jag hafe frågat henne ett antal ggr innan jag sa upp allt om hon verkligen ville detta och hon sa att det var det hon ville. Nu sitter jag här ... utan lägenhet, utan jobb och allt är uppsagt 1v innan vår planerade avflytt. Jag har sålt en hel del möbler då vi hade dubletter av mycket, så man har ingen säng bl.a. Hur kan man göra en sån sak?? Hur kan man ändra sig på en dag? Av nån konstig anledning är jag inte ens arg på henne utan jag har sagt till henne att hon får ringa när hon vill. Det beror ju på att jag älskar henne otroligt mycket ju. Hon säger själv att hon tänker på mig och att hon saknar mig. Ett dygn ringde hon tre ggr och det har gått en vecka nu?? Vad menar hon?? Fattar ingenting? När vi talat om detta nu efteråt så säger hon: -Sa jag så?? Att det inte är lönt att du fjäskar?. Jepp du sa så svarade jag. Hon sa att hon hade tagit det som om jag körde ut henne och att hon hade tagit mig på orden. Men jag förklarade för henne att jag jag sa OM hon menade det så skulle hon åka. Varför dra ut på plågan? Jag fattar ingenting och nu sitter jag här och är hemskt ledsen för jag började ju äntligen lita på nån igen och så hände detta. Jag vet inte om detta någonsin går att rädda igen, men jag vill verkligen ha henne och jag vill göra allt i min makt att försöka glömma och förlåta. Om hon skulle vilja detta? Hon är min "meant to be" .. Jag vet det och detta har glidit ur min näve. Jag tror att hon känner så också faktiskt innerst inne... Vad ska jag göra? Hur ska jag bete mig? Som ni förstår så behöver jag verkligen någon att bolla detta med. Älskar ju henne så otroligt mycket.

• Svar på tråden Hon"bara" stack!!
  • storågrov

Jag vet inte om jag är den bästa att svara på det här, men jag kan ge mina synpunkter.
    En del kvinnor(åtminstone alla som jag haft som vänner(20-tal st)) menar INTE alltid vad de säger, de kan ofta säga motsatsen för att på nåt konstigt sätt försöka ge tips om vad man borde göra.
    Man ska ofta INTE göra som de säger, dock ibland så MÅSTE man göra som de säger, när man ska göra vad går inte att säkert veta, man måste chansa.
    Bästa sättet är att chansa på det bästa alternativet för henne och säga att man missförstod om det blev fel.

Exempel:
    Säger hon (argt) att hon inte vill att du fjäskar, innebär det ibland att hon vill just det(inte alltid dock, men blir det fel, säg att du missförstod och du älskar henne så mycket.)
    Säger hon (argt) att hon inte bryr sig om vad du väljer så ska du riktigt se upp, då kan det vara viktigt, ett test för och se om du bryr dig om hennes känslor.

Min erfarenhet är att kvinnor inte hör vad man säger utan tolkar känslorna kring det hela, i ditt "OM..." uttalande så fanns det en möjlighet att tolka in känslan att du ville hon skulle flytta(vilket du tyckte OM...), vilket hon då "hörde".
    Hon kan svära på att du sa att du ville att hon skulle flytta(och hon tror verkligen det), om man kan konfrontera dem med verkligheten eller inte beror på situation och person.

Men nu till mitt tips i din specifika situation:
    Var sann mot dig själv, visa vad du känner, känner du att du älskar henne visa det då.
    Känner du att du vill ringa henne, gör det då, men se till att det handlar om henne.
    Känner du att du vill fjäska, gör det, visa henne vem du är och hur mycket du älskar henne.
    Om du gör vad du kan så kan du inte ångra det sen, för då har du gjort allt, gör du nåt som går överstyr/säger saker som du inte menar, säg det sen att det blev fel men du ville verkligen visa hur mycket du älskar henne.
    Både män och kvinnor gillar att känna sig utvalda, har du möjlighet att visa på varför du valt just henne så är det bra.

Men viktigast av allt det är DIG och dina egenskaper hon älskar, inte mig, tro på DIG själv, känner du att nåt av mina råd är fel, följ INTE dem.

• zam

Älskar ni varandra blir det ni igen. Men det är viktigt att inte låta tiden gå utan ta tag i kommunikationen mellan er bums!Innan ni blir mer sårade av varandra. Försök att aldrig skiljas åt, utan att vara sams igen och var tydliga i vad ni säger till varandra så det inte går att missförstå. Om det är något oklarkt så fråga på engång! Ge henne en vacker bukett blommor och säg att du älskar henne över allt annat!Kvinnor älskar att känna sig uppvaktade!LYCKA TILL!

• Bås

Att jag ska säga och förklara för henne hur mycket jag älskar henne vill jag göra. Har däremot fått en massa råd om att jag ska va "kall" och i mitt fall känns det inte rätt. Jag vill säga vad hon betyder för mig och jag anser också att man inte får låta tiden gå för långt för då växer det och gör mer skada. Det tragiska i allt är ju att nu har jag vart tvungen att ordna ett nytt "eget" liv igen utan henne. Jag ser väl att det kan finnas en lösning så småningom att det kan bli bra. Känns så tungt bara att det blev så här fel. Hur kan man tolka varandra så fel?? Otroligt. Jag har pratat med henne så sent som idag och hon säger att hon tänker på mig hela tiden och att hon är ledsen. Hon kallade sig för IQ befriad vilket jag bekräftade på ett skämtsamt sätt (hoppas hon förstog det..Joo)Hon bad Gud om krafter... Det måste ju betyda att hon gjort något hon ångrar? Vad tror ni? När hon säger nått "dumt" om sig själv så är jag snabb att dementera det och säga att jag tycker hon är det finaste i världen och att hon betyder allt för mig. Jag saknar henne i ögonvrån i soffan, hennes hand som söker min och henne liggande på min arm om nätterna. Hon vet allt detta. Hon sa så sent som idag att hon vet att jag saknar henne. Jag tror hon anser att hon satt igång en procedur som hon har svårt att ta sig ur. Jag har därför sagt att det är aldrig försent, jag finns för henne men låt inte tiden gå för långt och svälj din stolthet. För jag ser inte ner på henne för det eller ser till att hon får äta upp det efteråt. VILL BARA DET SKA BLI BRA!! Igen !! Saknarhennes mjuka sida och det sa jag idag också.. Tack för era kommentarer.. Skönt att höra andras åsikter. //BÅS

• rebecca81

Jag har väldigt svårt att tycka synd om en person som tycker att man kan hoppa över att hälsa på sitt barn på dess födelsedag för en ny kvinnas skull.

• Bås

rebecca81 .. Nu var det inte riktigt så. Jag bor till en början 15 mil enkel ifrån dom och barnet hade redan fyllt år och jag hade ringt och grattat också. Present hade jag skickat med för den delen. Nu var det mer så att jag ville komplettera födelsedagen med ett paket modell större som inte är lätt att skicka med post. Det tänkte jag att jag skulle göra på just den resan. Kanske var otydlig där men så var det. Tycka synd?? Vet inte om det är det jag eftersträvar, kanske mer råd och förslag i just denna situation. //BÅS

• rebecca81

Ok, då var det inte så illa. Men eftersom du skrev lämna födelsedagspresenter var det nära till hands att anta att det var i samband med själva födelsedagen...

Mitt råd lyder som följer:

Ge det ett försök till, som tjejerna tidigare föreslagit. Uppvakta med blommor. Om det inte fungerar, gå vidare.

Det kan ha varit så att hon vantrivits i relationen länge och letat ursäkter för att hitta felet. Hon trodde att hon ville flytta, men insåg sedan att hon inte var kär och att det var det riktiga problemet. Det är jättetrist när sådant händer, och att lämnas är hemskt. Samtidigt tror jag personligen att det är en mening med allt som händer, och kanske var det så att hon försvann för att du skulle hitta rätt efter henne... någon som kan acceptera att du har barn t ex, vilket skulle varit ett livslångt problem för din förra tjej om hon inte klarade av dem som det var.

• Bobou

Jag tror inte alls att du ska vara kall. Det låter som om hon behöver dig mer än någonsin. Hon klandrar och kritiserar sig själv väldigt mycket för att hon gjort något överilat som hon inte vet om hon kan (eller vill) ta tillbaka. Säkert har hon också blivit sviken tidigare, och trott på någon som lovat att han skulle bättra sig, fast sedan har historien bara upprepat sig. Därför är hon rädd att försöka igen, för att det gör ännu mer ont andra gången man blir övergiven.

Du måste visa henne att du finns där för henne. Åk hem till henne och ta hand om henne; laga middag och krama henne jättemycket och pyssla om henne (om du får). Förklara att du verkligen förstår hur jobbigt och svårt hon har haft och fortfarande har. Viktigast av allt: poängtera att du gör detta helt kravlöst, enbart för att du bryr dig om henne. Det är såklart långt ifrån säkert att hon låter dig göra detta, men jag får intrycket av det du skriver att hon skulle det.

(Jo, och en sak till: jag tror inte det finns en person i världen som verkligen menar allt han/hon säger när de är extremt upprörda. Den som hävdar det i efterhand är bara tjurskallig.)

Lycka till!

• Bås

Igår natt pratade vi igen. Jag frågade henne rakt ut vad hon tycker jag ska göra i den här situationen. Jag sa att jag vill möta henne på vägen och inte gå på andra sidan för att jag bryr mig så mycket om henne. Vi hade bytt ett par rader på MSN och pratat om allt möjligt. Hon berättade detta och att hon tyckte om det. Efter det hade hon kollat på mobilen om jag messat henne flera ggr. Efter en stund så hade jag det, men då hade jag skrivit något om mina känslor för henne och det tyckte hon var jobbigt. Hon sa att hon ville att vi skulle prata om vardagliga saker och utelämna känslor för hon vet. Hon vet vad jag känner. Tydligen visar jag för mycket om hur mycket jag älskar henne. Trodde i min enfald att kärlek kan man aldrig visa för mycket av, men jag hade fel. Hon säger att hon tänker på mig hela tiden och mår jätte dåligt och uppenbarligen så saknar hon mig ju. Men mina känslor ska jag vara tyst om. Men jag ska försöka följa hennes råd. Är bara så förvirrad...

• Bröllopstokiig

Återigen så är det svårt att riktigt säga, men om jag går till mina tjejkompisar så kan flera av dem när de är sårade vilja prata om vardagliga saker för att fly från smärtan, för att de inte vill ta smällen att gå genom sorgen just då.
    Att säga att man älskar nån för mycket kan faktiskt inträffa, två människor har aldrig samma behov av att få kärleken bekräftad på samma sätt och lika mycket. Man måste försöka hitta den andres behov och fylla dem, exempelvis så tycker de flesta tjejer om att få blommor, men flesta killar gillar inte det, många killar kan dock gilla gesten.
    Tjejer gillar att få blommor, men får de 10 buketter om dan i 2 veckor så blir många irriterade och tycker att man ska komma på något nytt.
    Det är detta nypåkomna som de egentligen gillar är min teori, eftersom killar inte normalt håller på med blommor så innebär det att när de väl gör det så är det en speciell tanke(samt status jämfört med andra tjejer, men det är en annan grej).
    Så, försök hitta nya vägar att säga att du älskar henne, gärna inte kopiera ndras sätt rakt av utan gör DIN egen version så hon känner att det kommer från dig.
    Vad är DIN kärlek till henne, är den en vild häst eller är den en mild stadig vind som ständigt blåser?
    Hitta din form av kärlek och uttryck den i handling, är det vinden så finn sätt att ständigt få henne att känna sig älskad(inte bara med "jag älskar dig"), sikta på att göra hennes väg lite rakare.
    Är det den vilda hästen så är det mer köpa 100 rosor och springa in på hennes jobb och skrika att du älskar henne.

Samtidigt så är crossovers vara riktigt bra, om hon vet om att du är en mild vind så kan den vilda hästen vara grymt smickrande och överraskande ibland.

Men som jag skrev förut, finn vad DU vill göra, vill du inte vara kall så ska du INTE vara kall. Jag tror att du ska blotta dig som du är, vill hon inte ha dig då så passar ni ändå inte ihop.

Visst finns det kanske vissa situationer som man kan tjäna på att taktikspela, men jag anser inte att det är ett spel och att i ett förhållande ska man inte enbart sikta på egen vinning.

• Bås

storågrov .. blir lika imponerad av dina ord denna gång som i det förra. Du har kloka ord och kan formulera dig. Känner att du vet vad du talar om.

By the way .. är nog en "vind" jag :) Men jag tror jag hänger med på vad du säger. Du menar på att jag ska lita på mig själv och mina känslor? Det är nog så ...

Jag får gå emot min egna natur och göra henne till viljes. Va en kompis för henne och inte berätta var sekund att jag älskar henne, hon sa ju själv att hon vet om det. Att jag märker om hon vill höra just såna ord och handling.

Men Gud vad jobbigt det är ...Men det är också som du säger. Allt handlar inte om min egna vinning skull utan våra. Jag älskar henne och vill göra så hon finner sig själv igen eller det jag kan i alla fall.

Så får jag hoppas att hon fortfarande ser det jag ser och det vi "såg" För jag bara vet ... det är meningen att det ska vara vi.

• sweet saint

Bara en lite sak....
    Man ska inte ga sa langt att man fornekar sig sjalv... Du ar den du ar och aven om man gar en till motes NU sa kan man inte gora sa hela livet. Hon verkar vara lite radd och osaker, men forlora inte dig sjalv pa vagen!!!
    Ar man tillsammans med nagon sa ar man det for att man alskar hela den personen och man lar sig hantera de negativa sidorna som man sjalv tycker.
    Du tycker om att visa vad du kanner och da ska man fa gora det! Annars kvavs man.

Hoppas det reder sig!!!

Svar på tråden Hon"bara" stack!!