• Princessa

vill veta allt om bröstoperationer!!!

jag är helt oinsatt i bröstoperationer och olika inlägg. Kan nån som vet lite mera berätta vad det finns för olika implantat? (vet inte ens om det heter implantat eller inplantat :D )

vad är för/nackdelarna med alla de som finns? Vilka känns naturliga, vilka känns plastiga? Vilken typ av ärr får man? Är det olika för alla implantaten eller?

Vilka är säkrast, alltså minst risk för att spricka, eller falla ner eller nåt? Hur länge håller de? När måste man förnya dem?

hur ser det ut när man enbart lyfter brösten? Är det stor skillnad på lyfta och förstorade? Utseendemässigt, alltså.
    Vore jätte tacksam om nån vill berätta för mej!

• Svar på tråden vill veta allt om bröstoperationer!!!
  • Princessa

vill ingen berätta vad de vet? :(
    Skulle jättegärna vilja ha svar på mina frågor!

• pickolina

Det finns massor av info i de trådar som redan finns om bröstoperationer, läs dem och sök på nätet.

• vioola

Hejsan

De flesta verkar välja geléhallon, som är fast gel. Det finns även trögflytande silikon och koksalt, men då finns det risk för kanter, veck och läckage (inte så vanligt kanske men...) Du kan välja ifall du vill lägga snittet i armhålan el under brösten. Fördelar och nackdelar med båda...

Lite info, men det är nog lättast ifall du läser trådarna. Du kan även kolla på gamla inlägg på passagen å bli medlem på plasticsurgery.mylava.net.

Kramis

• Princessa

jag har läst dom flesta trådarna, men eftersom jag är så oförstående:) så tyckte jag det kunde va bra att få allt samlat på ett ställe...
    Men tack iaf!

• Delighted

Prinsessan,

Finns en jätte bra sida wom heter www.qvinna.info och där började jag och leta all info. Där efter tycker jag du ska boka in några konsultations tider på kliniker, bäst kanske är att välja nära där du bor. För på konsultationen finns ju den mest kunniga personal som kan besvara alla dina frågor. Alla här inne talar ju av egen erfarenhet. Vilket är underbart! Så, när du har en fråga, om något du undrar över, kankse om någon har någon personlig åsikt, eller erfarenhet, så tycker jag att du ska skriva på alla forum! Detta och plastic, det som är rekomenderat här uppe!

Det är en DJUNGEL där ute. Men på qvinna.info kan man alltid börja att läsa all fakta. Sedan kan mna ju söka sig vidare till utländska hemsidor!

Alla som är inne på de olika forumen är väldigt hjälpsamma, men det är lite svåart för en, som enskild privatperson, att förklara hela implantatvärlden! :)

lycka till!

ps: av egen erfarenhet, akta dig för disskusarna på passagen, de är verkligen skit, massa "detärskamligt.ochidiotiskt.ochbarabimbosarsomopererarsig" där inne! Taket är mkt högre här inne:)

• Princessa

Delighted, tack! Ska kolla sidan du tipsade om.

• Cuore

Princessa

har du bestämt dig för ett särskilt implant, o varför just det? jag funderar på att förstora brösten, men tycker att det är svårt och välja, det jag vet är att det lutar åt runda silikon eller gelehallon...

• Princessa

Hej Cuore!
    Jag har inte bestämt nånting..inte ens om jag ska operera. Jag vill bara veta vad det finns för alternativ, om det skulle bli så att jag tycker att en operation skulle bli nödvändig nån gång :)

Jag har redan nu stora bröst, så egentligen vill jag inte göra nåt å storleken, jag funderar bara på formen. Just nu är jag rätt nöjd med dem, de är inte hängiga och inte onaturligt runda. Men efter att man fått barn och ammat så antar jag att man ser lite annorlunda på saken..:) Och då skulle det va bra om jag har lite på reda vad och hur man gör och allt som finns att välja på och så.

Svar på tråden vill veta allt om bröstoperationer!!!