• aug 06

Text i inbjudan hjälp

Är det nån vänlig själ som kan tipsa mig om hur jag ska skriva inne i inbjudan har noll koll på det ni som har redan skrivit i eran kan jag få lite tips om hur ni skrev.

Tack

Mvh aug 06

• Svar på tråden Text i inbjudan hjälp
  • Moulin

tinchen: Ingen annan tanke än att han är en man som är otroligt lugn och snäll och har så varit i alla tider. Ganska roligt att hans mamma sa så bara någon timma efter födseln, och att det var rätt diagnos på en gång!

• Ravial

Vi hade en ganska traditionell inbjudan, med sk. vicevärdar (vi stod för kalaset och bjöd in):

Hjärtligt välkommen att närvara
    vid vigseln mellan

MittFörnamn Efternamn
    och
    HansFörnamn Efternamn

i
    24 september 2005 kl. 17.00

samt på efterföljande middag
    i kl. 18.00

O.s.a 8 augusti HansNamn och HennesNamn
    Klädsel: mörk kostym

Barn är välkomna vid vigseln

• Moulin

.. och att vi alltså ville få med lite sageaktigt där vissa barn ("huvudrollsinnehavarna") alltid är så speciella redan från början.

• tinchen

Moulin
    Om hon kallade honom för det från början och det dessutom är rätt diagnos är det ju toppen!

Behåll den inbjudan - som gäst skulle jag bli nyyyyyyfiken på vad som väntar och längta till bröllopet!

• Moulin

tinchen: Tack för berömmet glömde jag ju att säga! Ja, vi får fundera på hur vi gör. Min släkt skulle nog tycka det var charmigt, men hans är halv-religiös, så det kanske blir känsligt ändå.

• hellanb

Vi välkomnar xxx till vårt bröllop!

Lördagen den xx kl. 15.30 i xxx kyrka

Därefter bjuder vi till middag & fest
    i xxx!

Karl & Marie

Osa: senast 19/3 klädsel: kavaj

hans mamma & pappa
    min pappa mamma

För mer info:
    www.brollopstorget.nu/Brudpar/xxx/

Efter middagen öppnar ?arrlssons bar? me billiga priser?

• eml33h

Tycker att den där "sagan" var underbar!
    Men hur fortsätter man i samma stil för tex. klädsel, o.s.a och att man önskar sig smekmånadspengar istället för presenter?

• Retrobohem

Vi hoppas ni kan närvara när vi gifter oss! 1september kl 13.00 i Kopperå kapell Därefter bjuds det på middag kl 16.00 i Gudå samfunnshus Osa senast 25 maj Www.septemberbröllop.blogg.se Kent &Johanna Så skrev vi , hade tänkt ha lite mer text men var tvungna att anpassa oss efter kortet.

• Avellana

Lånar tråden lite Kan man skriva såhär i inbjudan. Vet att man inte ska ha det där egentligen men känns lite overkill att göra en hemsida med info när nästan alla är från samma stad och känner varandra i stort sett.....
    Vet inte riktigt vad vi skulle fylla hemsidan med...... Skulle mset vara utfyllnad när det egentligen är detta vi vill förmedla utan att låta snikna...... 

Istället för presenter, tänk gärna på vår resespargris

som står hungrig i XXXXX (lokal).

Eller så kanske du vill bidra med något kul

till festen? En sång, en dans eller något annat trevligt!

• Avellana

Oj, tråden var visst sen 2006, då gör det nog inget om jag "snor" den lite

Svar på tråden Text i inbjudan hjälp