• Forsfors

Ensam om vanlig bil?

Är vi ensamma om att vi förmodligen kommer att åka i vår vanliga bil eller i en vanlig taxi mellan kyrka och festlokal efter vigseln? Har inte råd att hyra in någon tjusig bil och känner ingen som har någon rolig/extra snygg bil att åka med heller. Jag känner inte att själva transporten emellen känns så viktig, men det verkar som att de flesta andra gör det. hur är det egentligen?

• Svar på tråden Ensam om vanlig bil?
  • majbruttan

Vi ska oxå ha en vanlig bil. I och för sig min pappas sprillans nya svarta VW Passat (kanske inte världens coolast bil, emn ny å fräsh :)). Vi hade tänkt dekorera den lite med rosa sidenban (rosa är temafärg) och så. Sen ska vi nog byta till häst å vagn när vi närmar oss festlokalen.

Någon som har mer tips på bildekorationer än band från grillen och upp till rutorna på framdörrarna?

• unelmia

akta sen då ni dekorerar bilen..t.ex. tejp river på lacken och det blir märken efteråt...

• Janiz

Om man ska dekorera bilen så ska man använda sugploppar!!

Vad intressant att det är så många som ska åka vanlig bil...hmm känns lockande att spara pengar på det viset.

Men jag vill åka häst och vagn det kostar 3000kr, och då åker vi på en grusad gångväg precis vid vattnet (inne i stan).

Men jag gör nog bäst i att inte visa min hunk den här tråden då vill han nog åka med våran seat 99 ha ha.

• Schnagelina

Vi åkte vanliga bilen (Svensson-ljusblå Volvo)till kyrkan sen hade vi sån tur att det var promenadavstånd mellan kyrkan och festlokalen.

• 26 aug

Gud vad skönt att det är fler som ska åka "vanlig bil". Vi hade tänkt oss annan transport men har inte lyckats få teg o någon än.

• Skivbaren.nu

Antingen så åker vi våran vanliga bil.
    Vi har blivit erbjudna att låna en liten sak som jag inte vet vad de heter, men de får bara plats två personer i den (jag och min blivande)och då inte våra små flickor alltså. MEN de måste vara fint väder, för de är en sån öppen utan nå tak på.
    Vi får se hur de blir. men de lutar ändå åt vår vanliga bil :)

• Minnie Mouse

Vi kommer oxå ha vanlig bil, fast dekorera den med band och blommor. Vårat dilemma är vem som ska köra oss. Har ni något förslag? Bestman vill inte, det hade ju annars varit perfekt. Funderar på min far som för fram mig i kyrkan. Är det dumt?

• GoaSmulan

Jag tycker din far kan köra er. Jag ska höra med min far om han kan köra oss.

• Chessie

Vi tar vanlig bil. Saab Kombi.

• Smurfina

Vi tar nog vår vanliga bil - en mini cooper.

Hoppas att jag bestämmer mig för en klänning med "liten" kjol :-/ Annars får vi nog ta Rovern...

Tycker inte heller att transporten är så viktig. Finns mycket annat att lägga pengar på. Sätter man bara fast några burkar där bak så blir det kul ändå

• Skärgårdsbrud 6 maj

Vi ska åka i vår egen bil till stället där vi ska viga oss och även ha middagen/festen. Det tar bara 5 minuter att köra Sen på kvällen eller natten tänkte vi ta taxi hem om ingen är nykter och kan skjutsa oss. Vi hade ju kunnat cykla hem också men det vet jag inte om jag orkar så sent efter en sån lång dag.

• bellaprincipessa

Vi kommer också åka i vår vanliga bil mellan kyrkan och restaurangen. Känns inte som att transporten är något vi vill lägga ut massa extra pengar på.

Svar på tråden Ensam om vanlig bil?