Inlägg från: pinkdiamond |Visa alla inlägg
  • pinkdiamond

sommaren -06 - Göteborg m. omnejd

Hej!
    Vi ska också gifta oss nu i sommar (i Göteborg). Vår stora dag är den 10 juni och för 45 minuter sedan gick våra inbjudningar iväg.

Vi gifter oss borgerligt i trädgårdsföreningen och har sedan festen på Villa Odinslund. Vart ska era fester hållas?

• pinkdiamond

79aras:
    Nej alla våra inbjudningar kom inte fram på alla hjärtans dag. En del först dagen efter.

Jag har köpt min klänning, tärnornas kläder, bokat fotograf (en kompis), min ring fick jag då han friade, fest- och vigsellokal bokat, köpt mina skor (vet dock ej om jag är nöjd), toastmaster och madame är utsedd, vigselförrättare bokad...hmmm jag tror att det är allt. Jo just det jag: frisör bokad och en kompis ska göra min bukett. Solister i kyrkan bokade (också kompisar). När jag ser på detta måste jag säga att jag har himla bra kompisar!!!

• pinkdiamond

Jag ska ha en knäkort ballerinakjol från Kik och en topp som också är från Kik.

• pinkdiamond

Vi håller också på och velar om resan. Vi funderar just nu på Vietnam. Men jag vet inte...

• pinkdiamond

79aras:
    Jag kommer nog att ha med en kort presentation av gästerna, sånger, meny...ja vad sjutton kan man mer ha. Jag funderar på att ha en del "barncitat om kärlek". Mer tips uppskattas?

• pinkdiamond

79aras:
    Vilket bra upplägg. Roligt för er att få en överaskning. Mycket bra tips!

• pinkdiamond

Nej nu har tråden varit lite lugn ett tag.

Iuv: Jag har tyvärr inga bra tips på dekorationer...Har liknande problem själv. Ett bekymmer som jag stött på nu är hur jag ska dekorera vigsellokalen. Vi ska gifta oss borgerligt i en rätt stor, tom lokal där vi ska ställa upp stolar. Längst fram är en öppen spis (är nog ej användbar). Jag hade tänkt att bara ha en massa ljuslyktor längst fram, men har nu fått veta att vi ej få ha ljus i den lokalen. Vad ska jag då hitta på. Det tråkiga är att vi inte har några pengar att lägga på detta direkt.

• pinkdiamond

79aras: Jag har också funderat på att använda mig av skogen och då till exempel björklöv. Men jag tror inte det kommer att fungera då min blivandes bror är oerhört allergisk. Men tack för tipset!

• pinkdiamond

Vi träffade vår vigselförättare igår för första gången. Vi träffades på ett cafe och gick igenom hur vi önskar att vigseln ska se ut. Hon känns jättebra!

Annars har ett problem dykt upp: utgångslåt. Vi hade tänkt ha Daniel Lemmas If I used to love you, men tjtjen som ska sjunga tyckte inte att den gick att göra så bra med bara en sångare och ett piano. Så nu behöver jag tips på utgångslåtar!

Svar på tråden sommaren -06 - Göteborg m. omnejd