Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

sommaren -06 - Göteborg m. omnejd

79aras:
    vi gifter oss också i Råda 29/7! kl 16, vilken tid har ni?
    vi hade tänkt augusti först men så var det ju det här med friidrotts-vm... vi behövde ju ha hotellrum till folk men 29 blir perfekt!

• mugglesfan

Vi har kommit såhär långt (datumet är 29/7):
    - bokat kyrka (Råda)
    - bokat lokal (Pärs kök, Råda Säteri)
    - tärna klar
    - toastmaster klar
    - värdinna klar (litet bröllop = inget värdpar)
    - inbjudningar beställda och kommer nästa vecka
    - frisör bokad, provuppsättning gjord
    - klänning köpt på rea i sept (halva priset, tjohoo)
    - håller på och bokar jazzkvartett som band

Har börjat kolla på ring (på nätet), förhoppningsvis finns det ngt att prova på mässan. Var och kollade skor på Johanssons på Fredsgatan igår men de hade inget i min storlek (dock väldigt fina i stl 35!). Förhoppningsvis får de in fler i vår(?).
    Sedan är det festprogram, vigselprogram mm som jag ska göra själv. Funderar på en pionbukett men har inte varit hos florist ännu... Och M2Bs kläder...
    Jag känner mig iaf inte ett dugg stressad, har tagit allt pö om pö sedan i sept, känns skönt att ha så mkt tid på sig!

• mugglesfan

Tips till festprogram (en kompis visade mig från andras bröllop): en karta över Sverige (potentiellt andra länder med) med orter som haft betydelse för brudparet utmarkerade och med en förklaring (typ "Växsjö: här träffades xx och yy på studentkårens ölhäv" el nåt)
    Intervju med samma frågor ställda till å ena sidan bruden och å andra sidan brudgummen (tex vad är det bästa med xx? vad tänkte du första du såg xx? etc).

Svar på tråden sommaren -06 - Göteborg m. omnejd