• Fru O

sommaren -06 - Göteborg m. omnejd

Hej!
    Vi gifter oss 5 aug. Vad roligt med andra Gbgsommarbrudar.

• Fru O

Vi skickade inbjudningarna så de kom fram den 14/2. Det blir nog cirka 50-60 gäster.

Bokat kyrka
    Bokat festlokal
    Bestämt tärna och bestman
    Beställt brudklänning
    Beställt näbbklänning
    Beställt vigselring
    Bestämt toastmaster

I morgon ska vi prova kläder till sambon och bestmannen. Nästa stora grej blir nog att välja catering till festen.

Vi planerar att åka till Skottland på bröllopsresa.

Så långt har vi hitills kommit i planeringen ...

• Fru O

Hur många ska på bröllopsmässan på lördag?
    Ska bli jättekul.

Vi bokade kläder till sambon och bestmannen i lördags. Stiliga killar

Sitter och kollar in cateringar och bröllopsresor.

Festprogram. Tjuvläser era tips ... Telefonnummer till taxi och busstider är ju jättebra. Barncitat är också en kul grej. Gärna fler bra tips. Vår toastmaster kommer göra festprogrammet. Helgen efter denna har vi bjudit hem tärnan, bestmannen, toastmastern + deras respektive. Då gäller det ju att lägga fram det man önskar

• Fru O

Ulrika,
    Japp!! Välkkommen

79aras - Då kanske vi ses på mässan. Det blev svart frockcoat till grabbarna, cremefärgad väst med lite silver-guld mönster och grå "grej" i halsen. Min klänning är ganska tufft designad i ivory. Brudnäbbens klänning(vår dotter som blir 2 år i aug) går i samma färg med en "gammelrosa" ros i ryggen. Vårt färgtema är mycket cremevitt, silver och gammelrosa. Tärnklänningen kommer nog oxå gå i rosa. Jag är egentligen inte så förtjust i rosa, men jag har hittat en kulör som passar bra. Buketten kommer nog bestå av vita rosor + några enstaka rosa ...

Ska ni betala kläderna för bestmannen och tärnorna? Vi kommer betala kläderna eftersom det blir ganska dyrt.

Vi gifter oss ju bara en gång. Den meningen säger jag ofta nuförtiden ...

Kram

• Fru O

Jättevacker klänning ... Åh det finns så mycket fint.

Svar på tråden sommaren -06 - Göteborg m. omnejd