• MrsCanavan

Unga brudar?

Undrar vilka åldrar alla är i, och om det finns någon som mig? Jag är 22år. Skulle vara kul att prata med någon annan ung brud!

• Svar på tråden Unga brudar?
  • lightfish

Sanasol:

Ja, du kanske har rätt i det.
    Jag tycker dock att det känns som om det är något alla väntar med.
    Man vill ha skaffat barn, rest runt osv.
    Jag tänker väl mer åt andra hållet, vill göra det med min man som jag är gift med.

• Sanasol

lightfish

Vi tänker på samma sätt, barn först efter bröllopet! Sen vill vi hinna med att uppleva saker tillsammans, som gifta! :D

• lightfish

Skönt att höra att fler känner så :)
    Att man vill uppleva saker tillsammans som gifta.

Jag känner bara att jag vill inte göra som alla andra i min krets, skaffa 2 ungar och hus först...

• Sanasol

lightfish

:D Vi kommer försöka resa lite innan det blir dags för barn, min blivande är väldigt sugen men jag är ännu lite avvaktande!

Vi söker hus eftersom vi ska flytta till årsskiftet är det tänkt, förhoppningsvis får vi hyra ett till att börja med. Drömhuset vill vi bygga! :D

• Pumpkin

Sanasol och lightfish: Jag och blivande är som er, vi vill gifta oss innan det är dags för barn och hela den svängen

• Sanasol

Däremot så är vi inte särskilt religiösa någon av oss, något som många tror att man är när man gifter sig ung och inte vill ha barn före äktenskapet!

• Fru Cinderella

Jag ska nog byta som det ser ut nu i alla fall. Jag tycker väldigt mycket om mitt eget efternamn. Det är även det enda jag har kvar från min far som gick bort för 17 år sedan.

Men sen så har jag tänkt lite på det och det vore trevligt att skapa ett nytt liv, en ny familj. Blir som att starta på ny kula lite grann. Plus att det klingar fint med mitt namn :)

• lightfish

Inte vi heller ;)
    Alltså inte religösa.
    Vi pratade lite löst om dop för våra framtida barn men han vill inte det.
    Han tycker de ska få bestämma själva och jag tycker att det är en fin välkomstceremoni för alla att träffa barnet, även om det först och främst är en religös ceremoni.

• Pumpkin

Sanasol: Ja den konstiga tanken är det många som har! Jag är inte särskilt religiös, visst jag är konfirmerad och vill ha en kristen vigsel, men mer än så är det inte. Jag vill helt enkelt bara vänta med barn för att jag tycker att det känns rätt för oss, och vi vill gifta oss för att vi är kära och vet att vi funnit rätt. Varför inte gifta sig då liksom? Varför vänta bara för att vänta för att alla andra gör det?

• Fru Cinderella

Vi är inte heller kristna. Jag är inte med i kyrkan och min sambo är på väg ur. Så det blir en fin borgerlig vigsel för oss

Svar på tråden Unga brudar?