• Therése

Hur vet man om killen är intresserad?

Jag har en killkompis, en f d kollega som jag känt i några år via jobbet och som jag även har en del privat kontakt med. Jag får en del väldigt förvirrande signaler av honom, sådant som får mig att tro att han är intresserad av något mer än vänskap. Jag vet dock inte om jag missförstår honom, om han bara vill vara trevlig så att säga, eller om jag har rätt i mina misstankar (kan tillägga att jag gärna skulle vilja att det var något mer än vänskap med denne man). Lite rädd att jag läser in för mycket i hans beteende bara för att jag vill att det ska vara så, om ni förstår vad jag menar... Jag skulle inte känna mig bekväm med att fråga honom rent ut tyvärr.

Undrar därför: vad har ni för bombsäkra signaler på att en kille är intresserad? Hur skiljer man på "trevlig kompis" och något mer än det?

Tacksam för alla tips!!

• Svar på tråden Hur vet man om killen är intresserad?
  • Pink Lady

Jag hade nog försökt göra något tillsammans, något som man gör med vänner likväl med en dejt. Bowla? Gå på bio, teater osv. Bara för att se hur han fungerade tillsammans med mig i en sådan miljö på tu man hand.

Hur ofta träffas ni? Vad är det han gör som gör att du känner att han kanske kan vara intresserad? Och varför vågar inte du ta steget och göra närmanden? Allt som kan hända är att du får ett nej? I bästa fall ett JA! :)

• Therése

Pink Lady, menar du saker att göra bara han och jag eller tillsammans med andra vänner också?

Hur ofta vi ses varierar, nu har vi båda börjat på nya jobb så det är mer sällan än tidigare (tyvärr). Anledningen till att jag inte vågar är nog dels att vi umgås i samma gäng och jag vill inte att alla ska veta om detta, i fall jag skulle ha fel. Sedan är det också att jag värderar hans vänskap väldigt högt och vill inte förlora honom som vän/skrämma iväg honom.

Varför jag tror att det kan vara något,ja, svårt att förklara... Men vi har en flirtig jargong (har haft det länge), han föreslår after work med jämna mellanrum, tidigare har han hört av sig för att höra när jag skulle till något visst ställe för att passa in att han också åkte dit då, han och en annan killkompis har pratat om mig och ifall jag dejtar andra (har jag fått höra av den andra killen och då undrar jag varför han bryr sig om det... Samma kille har dessutom suttit och talat om för mig vilket kap mitt span är - som att jag inte redan visste det! - nästan sålt in honom till mig alltså), han hör av sig utan anledning, verkar alltid så glad att höra ifrån mig, pockar på uppmärksamhet när vi ses.... Många små saker, svårt att förklara så här men jag kan tillägga att mina tjejkompisar är inne på samma linje som jag efter att ha sett honom "in action".

Varför är man så feg och rädd att göra bort sig?? Borde ju inte vara så svårt men när det väl kommer till kritan är det hur svårt som helst! Suck!!

• Pink Lady

Jag tänkte på hur ofta ni ses själva...

Men du det låter ju uppenbarligen som att han är intresserad på det du skriver. Han är väl som du, skraj eftersom ni umgås i samma gäng osv.

Det var därför jag tänkte kolla hur det är (om det hänt) när ni ses själva. Om ni inte setts själva, försök få till ett sådant!

• Drillen

Jag tror han kan gilla dej men är sammt osäker.Det beror lite på hur han är som kille med.

Har träffat både bra och dåliga killar och en som var precis som du nämde fast vi stod varandra inte lika nära bara ungådes med samma personer och så. Och jag gillar han fortfarande men försöker glöma han. Det dumma vara att jag gjorde något med honom från förasta början nästan. Och vi sågs och var själva och all ting. Nu är det tredje gången han sluta höra av sig.
    Men men kan förstå din rädsla men ni står närmre så vänskapen kommer säkert att hålla bättre än att vara olyckligt kär.

Men jag tor det är svårt ändå för andra att säga som ej känner honom. För att det beror lite på som sagt vad det är för kille, hur han är i sättet och så vidare. Men tycker du ska kanska jag var inte lika nära denna killen jag nämde som du är den du menar så ni kommer nog hålla starkt ändå för er vänskap är stark och ni gillar varandra redan som bra vänner så go for it... lycka till som sagt som hon ovan sa att du kan bara få ett ja eller nej.

• SYL

Later som att han kan vara intresserad. Tank pa att det kan vara minst sagt knepigt att ha en relation m ngn pa jobbet. Florta lite ar ju en sak, men vill du verkligen ta det ett steg langre om ni jobbar ihop..?

• SYL

Aha, en foredetta! kollega stod det ju.. ja da sa, kor hart!!

Svar på tråden Hur vet man om killen är intresserad?