• HanOchJag

Övernaturliga händelser...

har själv varit med om lite olika grejor. Inte direkt drömmar, har väl haft en eller 2. Men mer händelser. I min första lägenhet under graviditeten så vaknade jag mitt i natten av att det lät som att någon satte nyckeln i dörren. Gick in i hallen (med högklackade skor= kvinna) och gick direkt in i köket och tog fram en kaffekop och hällde upp kaffe. När jag gick ut för att titta så var där tomt.

en annan incident var att jag satt i en lägenhet med ett par kompisar (mådde inte riktigt bra hade precis haft dödsfall i familjen) och hade en parfym flaska stående på tvn. Där den stått i flera dagar. Helt plötsligt så "lyfts" den upp och släpps i golvet. Jag plocka upp den och tänkte att det var nog drag eller nåt. Ställer tillbaka den och sätter mig i soffan igen. Då händer samma sak. tänker i huvudet då att - okej farmor jag ska sluta tänka som jag tänker. Då slutade det.

• HanOchJag

_Cinderella_ lite äkelt det där
    Som en tjejkompis till mig som dagarna innan Hisingsbranden (gbg) Drömde att hon var i domkyrkan och tände en massa ljus för gamla vänner osv. Hon hade flyttat till Norge och tyckte att det var konstigt att hon drömde att hon var hemma i gbg och för att tända ljus. Sen när hon såg nyheterna så förstod hon sammanhanget.

• HanOchJag

Carma jag vet att två av mina kompisar gick för många år sedan till ett medium (som var väldigt populär och lång väntetid) Behöver ju inte vara samma men det hon sa om kompisarna har hänt för båda

När min 13 åriga kusin dog i en bilolycka för några år sedan så efter hennes död.-då jag hade lite svårt att acceptera det. Hade jag en stor vacker fjäril som alltid följde mig från spårvagnen och hem upp i trappuppgången. När jag skulle ut gick så var den där. När jag till slut lära mig att acceptera vad som hänt så slutade fjärilen att komma.

Min dotter har alltid hållt på med en massa roliga saker,.Personligen så vill jag att hon ska ha kvar sina medialaförmågor och försöker inte förhindra det.
    När hon var mindre och var med min moster så satt hon jämt och lekte med någon i taket. När min moster frågade vem svarade hon alltid - min mamma..
    Detta skedde mer än en gång.

Sen har vi min systerdotter som från det att hon kunde gå men ej prata alltid gick fram till mina föräldrars bokhylla och hämtade bibeln. Slog upp en sida och ställde sig fram för min pappa. (Som både röker och dricker. ) Pekade i boken och skällde på bebisspråk. Detta slog aldrig fel. Samma sak varenda gång.

Har hon varit präst i ett tidigare liv tro

• HanOchJag

hjälper dig

*Puff puff* sa räven till dom 3 små grisarna

• HanOchJag

Ms N! jag tror nog på samma som Min-Ah
    Mycket möjligt att ni haft ett liv tillsammans tidigare och därför har detta starka band mellan er.
    Sånt går ju att ta reda på och kanske öven få drömmarna att sluta. (om du nu vill det)

• HanOchJag

Stefans fästmö min dotter höll på med detta fram tills hon var ca 3år. Är nu 6 (2a maj) *stolt mamma*

När hon var nyfödd ca 1 månad gammal så åkte vi till en kompis i norge. Och en kväll när vi skulle sitta och äta så vägrar dottra mi att sitta i babysittern (som vanligt) skrek och skrek och skrek. Så jag tog upp henne och hade henne i knät. Helt plötsligt så slutar hon att skrika och blir helt lealös i hela kroppen. Paranoid som man är så trodde jag att hon skulle dö eller liknande. Istället så tittar hon uppåt i hörnet av rummet och gurglar och skrattar. Helt kolsvart i ögonen och ej kontakt bar. Så sluta hon. Somnade i mitt knä för att fem minuter senare göra samma sak.

Min kompis som vi hälsade på hennes mamma är väldigt medial och vi berättade detta dagen efter för henne. Hon svara då att det är inte så konstigt då barn tar emot "andar" lättare än vad vi gör. Plus att min dotters biologiska far är afrikan, Och där har dom mycket sånt.
    Jag svarade henne då att även min farmor var en spåtanta i norgen (när hon levde).

fick då tillsvar att det var min farmor som var på "besök" genom min dotter.Och att jag ska hålla extra koll på henne då detta definitivt inte är sista gången med bus

• HanOchJag

här kommer fler grejor från mig
    Har suttit här i början och vetat att jag har massa att berätta men inte kunnat få fram det.

För ca 3 och ett halvt år sedan så dog min kusin på 13 år i en bilolycka när familjen var nere i Italien och hälsade på släkten.

Efter hennes död var jag mycket deprimerad och gjorde/tänkte mycket dumma saker för mig själv. Vid tillfället bodde jag med en arbetskollega i hennes lägenhet. en kväll satt jag/kollegan och en kompis i stora rummet och kollade på tv. Jag hade ställt en flaska parfym på tv och ljudet hade gått upp och ner men inget hade hänt med flaskan. Så pratar vi och jag säger väl nåt dumt och plötsligt så åker flaskan i golvet. Och landar precis som den stod på tv, men botten i golvet. Precis som att någon lyft den (väldigt snabbt) och ställt den på golvet. Jag går och stället tillbaka den och tänker inte mer på det. Hinner bara sätta mig i soffan SÅ händer det IGEN. Denna gången så säger jag bara - farmor. jag vet att du ogillar vad jag gör/säger. Jag ska sluta. Så försvann det. Flaskan fick stå på tvn

Likadant har det varit i mina föräldrars hem. Fast där med stearinljus. När vi varit där och pratat så har plötsligt ljusen (ej tända)"ramlat" ur sin behållare. Min mor värmer oftast ljusen i botten och klistrar fast dom typ. detta har hänt hur många gånger som helst och speciellt vid "dumt prat". När vi hälsat på farmor så har det slutat och blivit lugnt igen.

Nu har min mamma och pappa flyttat från en lägenhet till en annan och strax därefter så dog min pappas morbror. Efter hans död så har min pappas pipa som alltid kunnat ligga likadant börjat att trilla i golvet.
    Detta är för min pappa ett irritations moment då han ej vill tro på andar(men gör det) Men varje gång som det händer så hälsar han på sin morbror som ogillat pipan.Och pipan trillar igen. Först när han "ryter" till så får pipan ligga still

det var nog för mig denna gången *S*
    Har lite till på lager men det kommer allt eftersom

Svar på tråden Övernaturliga händelser...